نوشته شده توسط : عابد

یکی از مولفه‌های ایرانی که در تمام جهان به عنوان نماد ایران شناخته می‌‌شود فرش دستبافت است. فرش دستبافت ایرانی زیباترین و منحصربه‌فردترین فرش در تمام دنیاست. بسیاری از خانواده‌ها از فرش ماشینی با اینکه تنوع و قیمت مناسبی دارد استقبال نمی‌کنند؛ چون معتقدند فرش دستبافت روح زنده‌ای دارد و به فضای منزل زیبایی و شکوه می‌بخشد. اما شستشوی فرش دستبافت ریزه‌کاری‌ها و حساسیت‌هایی دارد که حتما باید به آنها توجه کرد.
برای شست‌وشوی فرش دستبافت اول باید نوع آن مشخص شود. فرش دستبافت انواع مختلفی دارد. فرش پشمی فرشی است که پرز آن پشمی باشد. فرش پشمی فرش دستبافت معمولی محسوب می‌شود. اما فرش ابریشمی فرش دستبافت درجه یک است. فرش ابریشمی خود چند نوع دارد و بسته به میزان استفاده از ابریشم تمام ابریشم، گل ابریشم و کف ابریشم نامیده می‌شود.
فرش دستبافت در اندازه‌های مختلفی بافته می‌شود. قالی، قالیچه، کلگی، کناره، ذرع و نیم و ذرع و چارک، پشتی، پادری و تابلو فرش انواع فرش دستبافت هستند که بر اساس اندازه نام‌گذاری شده‌اند.

شستشوی فرش دستباف

مراحل شست‌وشوی فرش دستبافت

شست‌وشوی فرش دستبافت بسیار اهمیت دارد. اگر این کار به درستی انجام نشود فرش کیفیت اولیه و رنگ خود را از دست می‌دهد و جلوه آن از بین خواهد رفت. شست‌وشوی فرش دستبافت باید به صورت اصولی و دقیق انجام شود تا در عین حال که آسیبی به بافت آن نمی‌رسد اما همه آلودگی‌ها و لکه‌ها از روی آن پاک شود.
به‌طور کلی شست‌وشوی فرش دستبافت با استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه توصیه نمی‌شود و بهتر است با همان روش سنتی انجام شود. معمولا میزان رضایت مشتریان از یک قالیشویی بستگی به نحوه شستن فرش دستبافت توسط آن قالیشویی دارد. حفظ حالت و کیفیت فرش اعتبار دوچندانی به قالیشویی خواهد بخشید.
اولین قدم در شست‌وشوی فرش دستبافت بازرسی فرش است. فرش باید از نظر میزان آلودگی، پوسیدگی و وجود لکه و حتی سوراخ بررسی شود تا قبل از غبارگیری و شست‌وشو اگر نیاز به رفو و ترمیم دارد این اقدامات انجام شود و بهترین روش شست‌وشو برای فرش انتخاب شود.
مرحله بعد غبارگیری از سطح فرش است. غبارها به شکل ذرات دوده، کربن و… به داخل پرزهای فرش نفوذ می‌کنند و با جذب کمترین رطوبت به صورت لکه‌های کثیف روی سطح فرش دیده می‌شوند. این لکه‌ها اگر تمیز نشوند در طول زمان باعث پوسیدگی فرش خواهد شد. آسیب دیگری که غبار و لکه‌ها به فرش دستبافت شما می‌زنند جذب حشرات موذی مثل بید است. در قالیشویی غبارگیری به دو روش دستی و ماشینی انجام می‌شود. دستگاه‌های مکنده ابتدا با استفاده از یک برس نرم فرش را جارو می‌کنند و سپس غبار آنها جذب دستگاه می‌شود. شدت عمل دستگاه بر اساس نوع فرش تنظیم می‌شود تا پرزهای فرش از بین نرود و به بافت فرش آسیبی نرسد. دستگاه‌های دیگری هم در سال‌های اخیر برای غبارگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد که با ساختار گردونه و حرکت دورانی تعداد زیادی فرش را غبارگیری می‌کنند.
دستگاه‌های شست‌وشو با استفاده از برس‌های گرد و بزرگ به آهستگی سطح فرش را با کمک مواد شوینده مناسب می‌شویند و آب هم با فشار مناسب فرش را آبکشی کرده تا مواد شوینده از قالی خارج شوند. برای آبگیری فرش دستگاه‌هایی وجود دارند که به روش گریز از مرکز و با حرکت دورانی آب را از فرش می‌گیرند. دستگاه در حین چرخش گرما هم ایجاد می‌کند تا به فرآیند خشک شدن فرش سرعت ببخشد.
البته بسیاری از فرش شویی ها فرش‌های دستبافت را با استفاده از روش سنتی و افراد متخصص می‌شویند تا آسیبی به فرش وارد نشود. فرش‌های ابریشمی بخاطر حساسیت ابریشم نیاز به مراقبت بیشتری دارند. قیمت شست‌‌وشوی قالی‌های ابریشم هم بیشتر است.
دمای آب به‌کاررفته برای شست‌وشو و نوع مواد شوینده برای حفظ رنگ و بافت فرش دستبافت از نکات مهمی است که قالیشویی‌ها در نظر می‌گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

یکی از دغدغه‌های اصلی ما هنگام انتخاب مبلمان قابلیت تمیز کردن آسان آن است. مبل از هر جنسی که باشد بعد از مدتی کثیف خواهد شد. اگر در منزل رفت‌وآمد بیشتری داشته باشید یا بچه‌های کم سن در خانه حضور داشته باشند مبل‌ها زودتر چرک می‌شوند و نیاز به تمیز کردن دارند. درصورتی‌که میزان آلودگی کم باشد خودتان می‌توانید در منزل با استفاده از شوینده‌های مخصوص شستشوی فرش و مبل و یک دستمال نرم مبل‌ها را تمیز کنید. البته قبل از آن باید پارچه مبلتان را بشناسید و از شوینده مناسب استفاده کنید تا آسیبی به پارچه نرسد.
اما اگر میزان آلودگی بیشتر است و یا لکه‌های مقاومی روی مبل به وجود آمده یا مبلمان شما پارچه ظریف و حساسی دارد بهتر است از خدمات مبل شویی در محل استفاده کنید. این خدمات به کمک دستگاه‌های مدرن و مواد شستشوی مناسب به صورت حرفه‌ای انجام می‌گیرد.
یادتان باشد شستشوی به‌موقع مبل درصورتی‌که توسط افراد متخصص و به صورت اصولی انجام شود باعث افزایش عمر مفید مبلمان می‌شود. اگر کثیفی بیش از حد روی پارچه مبل بماند شما ناچار به تعویض رویه مبل خواهید شد که قطعا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. شاید نگران این باشید که پارچه مبل‌ها در فرایند شستشو آسیب ببیند و یا تشک مبلمان بدحالت شود. اما مطمئن باشید اگر خدمات مبل‌شویی را از موسسه معتبری دریافت کنید مشکلی پیش نمی‌آید.

مبل شویی

 

مراحل قدم به قدم مبل‌شویی در محل

لازم است در قدم اول درباره خدمات مبل‌شویی یک قالیشویی در محل جست‌وجو و تحقیق کنید تا در نهایت کارخانه فرش شویی را انتخاب کنید که بهترین خدمات را با افراد حرفه‌ای به شما ارائه می‌کند. پس از درخواست شما، فرد متخصص برای بازدید از مبلمان به منزل یا محل موردنظر می‌آید تا جنس پارچه و نوع لکه‌ها را از نزدیک ببیند و میزان قیمت را براساس مواد شوینده و اجرت کار تعیین کند. شستشوی مبلمان با پارچه‌های خاص و یا چرم دقت بیشتری را می‌طلبد و ممکن است بعضی لکه‌ها مانند لکه جوهر از روی آن پاک نشود. اگر مبل پارچه ظریف گران‌قیمتی داشته باشد لازم است از مواد شوینده ویژه‌ای استفاده شود که در این صورت صرف هزینه بیشتری را می‌طلبد.
پس از تصمیم‌گیری برای شستشو فرد موردنظر ابتدا مبلمان را با دستگاه مخصوص جارو می‌کند تا تمام گردوغبار از روی مبل و درزهای میانی از بین برود. اگر تشک‌ها قابلیت جداشدن از بدنه مبل را داشته باشند آنها را برمی‌دارد و بدنه را هم جارو می‌کند.
سپس با استفاده از دستگاه مبل‌شویی و مواد شوینده مناسب شروع به شستن می‌کند. دستگاه، مواد شوینده را به همه جای سطح مبل می‌رساند و آن را تمیز می‌کند. ممکن است مقداری کف روی زمین و یا بدنه مبل بریزد اما نگران نباشید این کف‌ها به راحتی پاک می‌شوند.
در مرحله بعد باید کف موجود روی پارچه مبل به کمک دستگاه مکش جذب شود. این دستگاه تمام آلودگی‌ها را از عمق پارچه بدون آسیب زدن به آن مکش می‌کند. شست‌وشوی مبل در محل در حدود یک ساعت زمان لازم دارد. پس از آن مدت زیادی طول نمی‌کشد تا مبل‌ها خشک شوند. در مواد شوینده مبلمان آب کمی به کار رفته در نتیجه میزان نم روی پارچه کم است و آسیبی به مبلمان نمی‌رساند. از طرف دیگر دستگاه مکش بیشتر نم موجود پس از شست‌وشو را جذب می‌کند. اما بهتر است برای اطمینان خاطر چند ساعت صبر کنید و از مبل‌ها استفاده نکنید.
با کمک خدمات مبل‌شویی در محل می‌توانید اطمینان داشته باشید مبلمانتان مثل روز اول تمیز خواهد شد. مبل‌ها بدون آسیب رسیدن به پارچه و در کمترین زمان ممکن پاکیزه می‌شوند و جلوه اولیه خود را به دست می‌آورند.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

یکی از چیزهایی که در دکوراسیون داخلی خانه تاثیر زیادی دارد، پارچه استفاده شده برای مبل است. این پارچه‌ها جلوه‌های مختلفی به مبل و داخل خانه می‌دهند. در مقاله قبل به نشانه‌های موجود بر روی پارچه‌ها پرداختیم و در زیر به ادامه مطالب توجه شما را جلب می‌کنیم.

 

اقلام و مواد مورد نیاز برای تمیزکردن پارچه مبل

یک جاروبرقی با لوازم جانبی مربوط به تمیزکاری اثاثیه یا لوازم خانگی. حداقل سه پارچه با رنگ‌های روشن یا سفید که بر روی مبل شما رنگ پس ندهند. آب مقطر (مواد معدنی موجود در آب لوله کشی می‌تواند ذراتی بر روی مبلمان باقی بگذارد. یک جستجوی اینترنتی سریع می‌تواند دستورالعمل‌های عملی زیادی را در خصوص استفاده از آب مقطر به شما ارائه دهد و شما می‌توانید به یک راه حل ارزان که تقریبا در هر فروشگاه مواد غذایی می‌توانید آن را پیدا کنید، دست یابید). مایع ظرفشویی و سرکه سفید و تمامی این مواد را قبل از اقدام به مبل شویی تهیه کنید.
نکته: قبل از شروع تمیز کاری، همیشه باید در یک ناحیه کوچک که در معرض دید قرار ندارد، آزمایش کنید تا باعث خرابی پارچه نشوید.

تمیز کردن مبل پارچه ای

 

مراحل تمیز کاری مبل

  1. مبل خود را با جاروبرقی تمیز کنید تا در حین تمیز کاری مجبور به سابیدن آن نباشید که باعث گسترش آلودگی‌ها بر روی آن می‌شود.
  2. درون سطل، 2 فنجان آب مقطر را با 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 1 قاشق سوپ خوری سرکه مخلوط کنید.
  3. یک پارچه میکرو فیبر را با محلول تمیز کاری خیس کنید.
  4. به آرامی مناطق لکه دار را با این پارچه مالش دهید. این مناطق را با فشار نسابید، این کار می‌تواند به الیاف آن آسیب بزند.
  5. یک پارچه میکروفیبر تازه را با آب مقطر (بدون مایع ظرفشویی یا سرکه) خیس کنید و بر روی محل تمیزکاری بکشید تا صابون‌های باقی مانده در محل را از بین ببرید.
  6. با یک پارچه میکروفیبر خشک، منطقه را یک بار دیگر تمیز کنید.
  7. یک پنکه را بر روی این منطقه بگیرید تا مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

استفاده از بخارشوی برای تمیز کاری مبلمان خود

اگر بر روی مبلمان شما علامت “W” یا “WS” نوشته شده باشد، ممکن است بتوانید از پاک کننده‌های بخار استفاده کنید. قبل از این که هیجان زده شوید، به دستورالعمل‌های سازنده مبلمان خود رجوع کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید از آن بر روی پارچه مبلمان خود استفاده کنید. در حالی که مبل‌های “W” و “WS” ممکن است قادر به مقاومت در برابر آب باشند، آنها همیشه نمی‌توانند در برابر گرما مقاومت کنند.
علاوه بر این، شما ممکن است به یک تست منطقه‌ای نیاز داشته باشید تا در یک منطقه کوچک از مبلمان خود به صورت دستی آن را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که بخار باعث آسیب دائمی به مبل شما نمی‌شود.
هنگامی که حرف از چگونگی تمیز کاری مبل با استفاده از دستگاه بخار به میان می‌آید، شما واقعا باید از دستورالعمل‌های تولید کننده دستگاه بخار شوی استفاده کنید. آنها به شما می‌گویند که از چه تنظیماتی باید بر روی آن استفاده کنید.

چند ترفند برای تمیز کاری موفقیت آمیزتر

قبل از شروع فرآیند تمیز کاری با دستگاه بخار، مبلمان خود را جارو کنید. پس از این که از دستگاه استفاده کردید و مبل شما کاملا خشک شد، مجددا آن را با جاروبرقی تمیز کنید. یک روز با آب و هوای مناسب را برای استفاده از دستگاه بخار انتخاب کنید تا بتوانید درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنید تا هوا درون خانه شما جریان یابد.
برخی از پاک کننده‌های بخار از پارچه‌های میکروفیبر برای کمک به تمیز کاری بقایای مواد شوینده استفاده می‌کنند. شما در این شرایط می‌توانید به راحتی با استفاده از دستگاه بخار تمام گرد و خاک موجود بر روی مبلمان خود را تمیز کنید. پس از شستشوی بخار، یک پنکه بر روی مبلمان خود بگیرید تا به طور کامل آن را خشک کند.
حالا شما می‌دانید که چگونه مبل پارچه‌ای خود را تمیز کنید تا بتوانید جلوه زیبای آن را حفظ کرده و برای مدتی طولانی از مبلمان مورد علاقه خود استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

مبلمان پارچه‌ای جلوه‌ای عالی در منزل شما دارند و می‌توانند یک فضای دنج را به وجود بیاورند. اما هنگامی که حرف از تمیز کردن آن‌هابه میان می‌آید، می‌توانند به یک کابوس تبدیل شوند. اما در هر زمانی ساده ترین لکه‌ها مانند لکه آب می‌توانند ظاهر آنها را بد نشان دهد مگر این که شما از پوشش‌های پلاستیکی بر روی آنها استفاده کنید. در این صورت شما باید بدانید که چگونه یک مبل پارچه‌ای را تمیز کنید.
شما میتوانید جلوه مبلمان خود را با کمک نکاتی موثر و کارآمد در خصوص تمیزکاری آن حفظ کنید. اما قبل از این که تمیزکاری را شروع کنید به خوبی به دستورالعمل‌های مبل‌تان نگاه کنید. زیرا چندین فاکتور ضروری در هنگام تمیز کردن مبلمان پارچه‌ای وجود دارد. اگر لکه‌های روی مبل‌تان زیاد بود و شما نمیتوانید به خوبی آنها را تمیز کنید می‌توانید از خدمات مبل شویی یک کارخانه قالیشویی استفاده کنید. آنها با دستگاه های مدرن میتوانند شستشوی مبل شما را به صورت حرفه ای انجام دهند.

تمیزکردن مبل پارچه‌ای

 

نکاتی برای تمیزکاری مبل پارچه‌ای

1. شما باید در ابتدا و قبل از انجام هر کاری دستورالعمل‌های سازنده مبل خود را بررسی کنید.
همیشه قبل از این که لکه‌ها را از روی مبل خود تمیز کنید، دستورالعمل‌های تمیز کاری سازنده آن را مطالعه کنید. عدم انجام این کار می‌تواند منجر به آسیب دیدن مبل شما شده و آن را خراب کند.
2. برچسب‌ها می‌توانند به بسیاری از سوالات شما در خصوص تمیزکاری پاسخ دهند.
اگر به دستورالعمل‌های سازنده مبلمان خود دسترسی ندارید، نگران نباشید. بر روی صندلی‌های شما معمولا برچسب‌هایی وجود دارند که حقایق مهمی را برای شما فاش می‌کنند، مانند این که آیا رنگ پارچه مبلمان شما محلول در آب است یا خیر. به یاد داشته باشید که یک قسمت از برچسب ممکن است نکاتی در خصوص تمیز کاری پوشش مبلمان شما را ارائه دهد، در حالی که طرف دیگر آن اطلاعاتی در خصوص نحوه شستشوی بالشتک‌هایی که بر روی آنها وجود دارد را ارائه می‌کند. قبل از پاک کردن آنها اطمینان حاصل کنید که برچسب مربوط به مبلمان خود را به درستی مطالعه کرده‌اید.
3. مطالعه برچسب تمیز کاری درست مبل شما می‌تواند بسیاری از زحمت‌های شما را کاهش دهد.
به طور معمول، شما ممکن است یکی از چهار حروف زیر را بر روی برچسب تمیزکاری مبلمان پارچه ای خود پیدا کنید. در این جا معنی هر یک از آنها لیست شده است.

  • W شما می‌توانید این مواد را با استفاده از آب تمیز کنید.
  • S یعنی تمیزکاری بدون آب. شما باید یک تمیزکننده مبتنی بر حلال خریداری کنید.
  • WS شما می‌توانید از آب یا یک پاک کننده بر پایه حلال بر روی مبل پارچه‌ای استفاده کنید.
  • X فقط از فشار هوا (جاروبرقی) باید استفاده کنید.

4. شما هرگز نباید روش‌های تمیز کاری توصیه شده بر روی برچسب‌های مبل پارچه‌ای را نادیده بگیرید
آب ممکن است یک ماده بی ضرر به نظر بیاید، اما اگر شما از آن بر روی مبلمانی استفاده کنید که ترجیحا باید با یک پاک کننده بر پایه حلال تمیز شوند ممکن است با نتایج ناخوشایندی مواجه شوید. باور کنید یا نه، در چنین شرایطی آب می‌تواند لکه‌هایی بر روی مبل شما ایجاد کند. سلامت مبلمان خود را به خطر نیندازید. از برچسب‌ها پیروی کنید. آنها می‌دانند که بهترین گزینه مبل شویی و تمیزکاری برای مبلمان شما چیست.

نحوه تمیز کاری یک مبل پارچه‌ای هنگامی که لکه می‌گیرد چیست؟

اگر برچسب مبلمان شما با علامت “X” نشانه گذاری شده باشد، باید فقط از جاروبرقی یا فشار هوا برای تمیزکردن آن استفاده کنید. همان طور که از قبل می‌دانید، مبل‌های دارای برچسب “S” نیاز به پاک کننده‌های مبتنی بر حلال دارند و باید با روش‌هایی که بر روی دستورالعمل آنها ذکر شده است، تمیز شوند. دستورالعمل‌های تمیز کاری ذکر شده در مقاله بعد باید برای مبلمانی مورد استفاده قرار بگیرد که دارای برچسب‌های “W” یا “WS” هستند.
فرش شویی عابدینی بعنوان قدیمی ترین و با سابقه ترین قالیشویی تهران تمامی خدمات شستشوی فرش و مبلمان را به بهترین نحو و در کمترین زمان با قیمت‌های مناسب به شما ارائه میدهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

لکه‌های فرش معمولا در نقاطی رخ می‌دهد که پوشش مناسبی بر روی آنها قرار ندارد. لکه مایعات و گرد و غبار معمولا در مناطقی تجمع می‌کنند که معمولا بیشتر در معرض عوامل آلاینده قرار دارند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه تمیز کردن فرش‌های خود را با روشی صحیح انجام دهید تا دوام بیشتری داشته باشند.
وقتی تلاش می‌کنید که خودتان عملیات تمیز کردن فرش را انجام دهید، وقوع اشتباهات امری طبیعی است و موارد زیادی وجود دارند که می‌توانند نادرست باشند و منجر به ایجاد آسیب دائمی شوند. در اینجا چند اشتباه رایج در فرش شویی لیست شده است که می‌توانید از وقوع آنها در زمان تمیز کردن فرش جلوگیری کنید.

اشتباهات در تمیز کردن فرش

 

چند اشتباه در تمیز کردن فرش

انتظار بیش از حد برای حذف لکه‌ها

هنگامی که حرف از لکه زدایی به میان می‌آید، زمان لازم برای این که این اتفاق بیافتد بسیار کوتاه است. اگر بیش از حد تعلل کنید لکه‌ها در درون فرش نفوذ می‌کنند که ممکن است باعث دائمی شدن آنها شود یا عملیات تمیز کردن فرش سخت‌تر می‌شود.
بعضی از لکه‌ها ممکن است به داخل تار و پود فرش نفوذ نکنند، در حالی که لکه‌های دیگر مانند نوشابه حاوی اسیدهای است که ممکن است به درون الیاف نفوذ کنند.

استفاده از پاک کننده فرش نامناسب

اسپری‌های تمیزکننده می‌توانند بر روی برخی از لکه‌ها موثر باشند، اما استفاده از تمیزکننده‌های خانگی دیگر برای تمیز کردن لکه‌های روی فرش می‌تواند فاجعه آمیز باشد. بسیاری از پاک کننده‌های سطحی و مواد شوینده حاوی سفید کننده و سایر مواد شیمیایی مضر هستند که می‌توانند به طور دائمی رنگ فرش را از بین ببرند.
بهترین گزینه این است که با تولید کننده فرش برای دریافت دستورالعمل‌های تمیز کاری و استفاده از محلول یا تمیز کننده مناسب مشورت بگیرید یا سرکه سفید و آب را امتحان کنید. برخی از لکه‌ها همچنین می‌توانند با محصولات روزمره مانند نوشیدنی سودا زدوده شوند.
قبل از استفاده از یک محلول تمیز کننده، بهتر است آن را بر روی یک ناحیه کوچک که قابل مشاهده نیست آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که به فرش‌های شما آسیب نمی‌رسانند و باعث ایجاد تغییر رنگ دائمی بر روی آنها نمی‌شوند.

استفاده نادرست از مواد ضدعفونی کننده

پودر ضدعفونی کننده قابلیت تمیز کردن لکه‌های موجود بر روی فرش را ندارد و در این زمینه موثر نیستند. حتی بدتر از آن، جاروبرقی‌های معمولی نیز ??به اندازه کافی قدرتمند نیست تا پودر ضدعفونی کننده را از روی فرش تمیز کنند و باعث می‌شود لکه‌ها در طول زمان حتی سخت‌تر شده و به لکه‌هایی دائمی تبدیل شوند.

استفاده از تمیزکننده‌های اجاره‌ای

استفاده از تمیز کننده فرش مانند دستگاه بخار یا دستگاه شستشو ممکن است یک ایده خوب باشد، اما این دستگاه‌ها هنگامی که بین اجاره کنندگان توزیع می‌شوند، تمیز نمی‌شوند. این بدان معناست که ممکن است آلودگی‌های خانه دیگران وارد خانه شما شود. شما باید قبل از استفاده، آنها را تمیز کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشند.
این دستگاه‌ها همچنین ممکن است دارای انسداد یا آسیب‌های جدی باشند که از عملکرد مناسب آنها جلوگیری می‌کند، بنابراین قبل از استفاده از تمیز کننده آن را بر روی یک بخش کوچک از فرش آزمایش کنید.

اجتناب از تمیز کننده‌های قوی

بیشتر تولیدکنندگان فرش حداکثر یک بار در سال استفاده از تمیز کننده‌های قوی را توصیه می‌کنند. خانه‌هایی که در آنها کودکان یا حیوانات خانگی زندگی می‌کنند نیاز به تمیز کاری بیشتری دارند. تمیزکننده‌های قوی برای زدودن لکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در مواردی خاص. برای آسیب کمتر از این پاک کننده‌ها به دفعات زیاد استفاده نکنید.
تمام لکه‌های موجود بر روی فرش نیاز به اقدام سریع و حرفه‌ای برای تمیز شدن ندارند، اما تاخیر در شستشوی فرش می‌تواند آثار مخرب طولانی مدتی بر روی آن داشته باشند. همیشه در کوتاه‌ترین زمان اقدام به تمیزکردن لکه‌ها کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

 

تمیز کردن فرش توسط خودتان ممکن است از نظر مالی مقرون به صرفه باشد، اما هنگامی که مرتکب اشتباهی شوید، آرزو خواهید کرد که ای کاش از خدمات شستشوی فرش یک کارخانه قالیشویی حرفه‌ای  استفاده می‌کردید.
در این مقاله قالیشویی عابدینی قصد دارد روش‌های غلط تمیز کردن فرش‌ها را برای شما بیان کند که استفاده از آنها می‌تواند طول عمر فرش شما را کاهش داده و سرمایه و وقت شما را هدر دهد.

5 اشتباه هنگام تمیز کردن فرش

پنج شیوه غلط تمیز کردن فرش‌ها

بیش از حد اشباع کردن فرش

هنگامی که قصد زدودن لکه‌های برجسته از روی فرش‌های خود را دارید، باید مقدار زیادی مواد شوینده فومی را در منطقه کثیف شده اعمال کنید. اما، هنگام شستن فرش‌ها همیشه استفاده از ماده شوینده بیشتر، قطعا ضامن نتیجه بهتر نیست.
در حقیقت، هنگامی که مایع شوینده در اعماق فیبرها نفوذ کند، اتفاقات فاجعه بار متعددی ممکن است رخ دهد. شما قطعا می‌دانید که یک فرش اشباع شده می‌تواند منقبض شده، رنگ خود را از دست بدهد و گرد و غبار و پشم حیوانات خانگی را بیشتر از قبل به خود جذب کند.
اگر فکر می‌کنید این یک اتفاق ناگوار است، فقط کمی صبر کنید تا شپش و کپک‌ها خود را نشان دهند. شما به سختی می‌توانید از شر لکه‌های سیاه و تیره خلاص شوید، اما از بین بردن بوی ناخوشایند آنها تقریبا غیر ممکن است.

سابیدن به جای فشردن

به طور معمول، هنگام تمیز کردن فرش توسط خودتان ممکن است وسوسه شوید تا از زور به جای مغزتان استفاده کنید تا پوشش کفپوش پارچه فرش‌تان را تمیز و ضدعفونی کنید. آیا فکر می‌کنید هرچه محکم‌تر بسابید، نتیجه بهتری برایتان رقم خواهد خورد؟ البته که نه، این کاملا درست نیست و در کارخانه های حرفه ای فرش شویی این کار به شیوه‌ای درست انجام خواهد شد.
شستشوی خشن و با اعمال زور، اثر منفی در پی خواهد داشت. به جای بلند کردن و زدودن گرد و خاک، آن را عمیق‌تر درون تار و پود فرش فرو می‌کند.
به هم ریختن تار و پود فرش حتی می‌تواند آنها را برای همیشه از بین ببرد و به فرش شما جلوه‌ای شبیه به یک گوسفند بدون پشم بدهد، به جای این که یک ظاهر لطیف و ابریشمی داشته باشد.
پس بهینه‌ترین استراتژی تمیز کردن فرش چیست؟ سابیدن آرام همراه با یک پارچه سفید و تمیز.
اگر از یک پارچه رنگی یا اسفنجی برای زدودن لکه‌های ناشی از ریختن آب بر روی فرش‌ها استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که رنگ یا بخش‌های کوچک اسفنج درون تار و پود فرش نفوذ کند و یک جلوه زشت بر روی فرش‌های شما ایجاد کند.

استفاده از محلول تمیز کننده نادرست فرش

همه فرش‌ها مشابه نیستند. آنها با استفاده از مواد مختلفی و از طریق تکنیک‌های متنوعی تولید می‌شوند. برای مثال، اگر شما از مواد شوینده‌ای که برای تمیز کردن فرش هایی که با آکریلیک یا پلی استر تولید شده است، بر روی پشم استفاده کنید، ممکن است یک آسیب دائمی به فرش خود وارد کنید.
بنابراین، قبل از این که فرآیند شستشوی فرش‌ها و زدودن لکه‌ها را انتخاب کنید، برچسب موجود بر روی محلول‌هایی که در دسترس دارید را مطالعه کنید و با دقت با دستورالعمل‌های تولید کننده آشنا شوید.
اگر هنوز در مورد مواد شوینده‌ای که باید مورد استفاده قرار دهید شک دارید، همیشه می‌توانید اطلاعات به روز را از اینترنت دریافت کنید. در این مورد سهل انگاری نکنید و بهترین مواد تمیز کننده برای فرش‌ها یا موکت‌های خود را پیدا کنید و آماده پرداخت هزینه‌های آن نیز باشید!

” کارخانه فرش شویی عابدینی با جدیدترین دستگاه های قالیشویی تهران آماده ارائه کلیه خدمات شستشوی فرش و مبل شویی میباشد “

عدم انجام یک آزمایش نقطه‌ای

حتی هنگامی که شما یک محلول تمیز کننده مناسب برای تمیز کردن فرش خود را پیدا کردید، یک اشتباه رایج این است که انجام یک آزمایش نقطه‌ای را نادیده بگیرید. به خاطر داشته باشید که آسیب رسیدن به یک بخش کوچک به مراتب بهتر از شرایطی است که مجبور به تعویض کل فرش یا موکت خود بشوید.
یک منطقه از فرش را پیدا کنید که توسط مبلمان پنهان شده یا در پشت درب قرار دارد. سپس سازگاری مواد شوینده را با مواد سازنده فرش یا موکت خود آزمایش کنید. اگر هیچ گونه تغییر رنگ یا سفید شدگی رخ ندهد، شما می‌توانید از آن بر روی کل فرش‌های خود استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد تار و پود فرش

به وضوح استفاده از پودر ضدعفونی کننده برای از بین بردن بوی بد فرش‌ها می‌تواند یک ایده عالی باشد. این کار باعث می‌شود فضای اتاق شاداب، معطر و مطبوع شود. اما هنگامی که بیش از حد و به طور مکرر از آن استفاده کنید، لکه‌هایی چسبنده بر روی فرش ایجاد خواهد شد که باعث کاهش طول عمر تار و پود فرش‌ها و موکت‌های شما می‌شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

درباره موکت

موکت یک جایگزین شگفت انگیز برای پوشش‌های کف سنتی است

به طور سنتی، گزینه‌ای که در خانه‌ها بسیار محبوب است فرش کردن حد فاصل بین دیوارها است. برای این که فاصله بین دیوارها راحت بوده و از مزایای زیادی برخوردار باشد، طراحی‌های مدرن کف با استفاده از چوب سخت و یا در برخی موارد، حتی کفپوش‌های بتنی ساخته می‌شود. بنابراین امروزه، به جای استفاده از فرش که به سادگی می‌تواند کثیف شده و تمیزکاری و شستشوی فرش طاقت فرسا باشد، بسیاری از صاحب خانه‌ها و طراحان دکوراسیون ترجیح می‌دهند از موکت استفاده کنند.
موکت در قطعات مربع شکل (اغلب در حدود 16 اینچ تا 24 اینچ مربع است اما می‌تواند متفاوت باشد) هستند که می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به نصاب حرفه‌ای در سطوح مختلف نصب شوند. آنها یک جلوه شیک و ظریف ارائه می‌دهند که بسیار متنوع هستند. موکت در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، سبک‌ها و مواد عرضه می‌شود و می‌تواند به هر نحوی که می‌خواهید نصب شود. آنها می‌توانند طرح‌های منحصر به فردی را با تلاش بسیار کمی ایجاد کنند. با استفاده از رنگ‌های مختلف یک طرح می‌توانید جلوه متفاوتی به کف خانه خود بدهید و هر اتاق را به رنگ متفاوتی تزئین کنید.

نصب موکت

چند روش مختلف برای نصب موکت وجود دارد. بعضی از آنها خود چسبان هستند و می‌توانند به سادگی با جداکردن کاغذ پشتی و قرار دادن آنها در جایی که می‌خواهید نصب شوند. برخی دیگران نیاز نگهدارنده‌هایی دو طرفه در پشت موکت قبل از قرار دادن آنها بر روی کف دارند. آنها همچنین می‌توانند با چسب نصب شوند و در برخی از مواقع نیاز به هیچ گونه نگهدارنده‌ای نخواهند داشت و فقط بر روی کف نصب می‌شوند.
یکی از مهمترین و آسان‌ترین روش‌ها استفاده از نوار محافظ است. این موکت‌ها به یکدیگر و نه به کف، متصل می‌شوند به طوری که شما می‌توانید از آنها بدون آسیب رساندن به کف خانه‌تان استفاده کنید. (آنها همچنین از مواد قابل بازیافت و تجدید پذیر ساخته می‌شوند.) آنها در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف عرضه می‌شوند که عملا گزینه‌های نامحدودی در اختیار شما قرار می‌دهند.

مزایای استفاده از موکت

بزرگترین مزیتی که موکت نسبت به فرش ارائه می‌دهند این است که هر یک از موکت‌ها در صورت کثیف و لکه دار شدن می‌توانند به صورت جداگانه از سطح جدا شوند. بر خلاف فرش‌های بزرگ که در صورت لکه دار شدن به سختی قابل تعویض هستند و جدا کردن آنها بسیار دشوار است، یک موکت را می‌توانید با صرف وقت بسیار کم جدا کرده یا تعویض کنید.

در کجا از آنها استفاده کنید

موکت‌ها می‌توانند برای پوشش سطوح بزرگ مانند یک اتاق وسیع و همچنین اتاق‌های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند. آنها را می‌توان به عنوان جایگزین فرش‌ها یا قالیچه‌های کوچک، در ورودی راه پله‌ها و همچنین وروی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار داد. همچنین موکت‌ها را می‌توانید در فضای باز مورد استفاده قرار دهید که رطوبت و عوامل جوی می‌تواند یک عامل تعیین کننده در طراحی آنها باشد. به طور کلی استفاده از موکت می‌تواند فضاهایی که نمی‌توان به وسیله فرش پر کرد را پوشش دهد و به راحتی نصب شده و در صورت نیاز می‌توان به راحتی آنها را تعویض کرد.
قیمت موکت نسبت به فرش بسیار پایین‌تر بوده و در زمان شستشو هزینه کمتری را باید پرداخت کنید. اگر قطعه‌ای از این موکت‌ها خراب و یا کثیف شود، می‌توانید به راحتی آن را تمیز کرده و یا آن را تعویض کنید.

کارخانه قالیشویی عابدینی بعنوان قدیمی ترین قالیشویی تهران با داشتن کادری مجرب و آموزش دیده آماده ارائه خدمات شستشوی انواع فرش و موکت در کمترین زمان ممکن است.
کارخانه فرش شویی عابدینی انواع فرش‌ها را با استفاده از مواد شوینده مرغوب شسته و تحویل خواهد داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

فرش تمیز هم در ظاهر خانه و هم در سلامتی افراد خانواده تاثیرگذار است. فرش لکه‌دار و کثیف آرامش را بر هم می‌زند و در ضمن آلرژن‌ها و خاک باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود. چند راه برای تمیز کردن فرش وجود دارد که البته به نوع کثیفی آن بستگی دارد. کارخانه قالیشویی عابدینی با استفاده از مجرب ترین کادر قالیشویی تهران خدمات باکیفیت شستشوی فرش را برای شما انجام خواهد داد تا رضایت شما جلب شود.

 

قالیشویی تهران

تمیز کردن فرش با جارو برقی

1. هر گونه اسباب بازی، کاغذ و دیگر اشیاء که ممکن است لوله جاروبرقی را مسدود کند را از اتاق خارج کنید.
· مراقب اشیائی مثل سکه باشید که وارد جارو نشود چون ممکن است به دستگاه آسیب برساند.
· همیشه موقع جارو کشیدن زیر مبلمان را نگاه کنید.
· ابتدا پرده‌ها، مبلمان، پنجره‌ها و ستون‌ها را تمیز کنید. گرد و غباری که از این وسایل پخش زمین می‌شود با جارو برقی قابل تمیز کردن است.
2. برای تمیز کردن جاهایی که مشکل است از نازل جاروبرقی استفاده کنید. معمولا لبه‌های فرش و لبه‌های دیوار پر از گرد و خاک هستند پس اول آنها را تمیز کنید.
· اگر نمی‌توان مبلمان را جابجا کرد، سعی کنید از شکاف و فضای خالی، زیر نیمکتها و بقیه وسایل را غبار روبی کنید.
3. به صورت افقی و عمودی جارو بکشید. ابتدا کل اتاق را از جلو به عقب جارو کنید، بعد از سمت چپ به راست تکرار کنید. معمولا الیاف فرش پیچیده هستند و با جارو کردن در هر دو جهت مطمئنا تمام الیاف تمیز می‌شوند.
· این روش جارو زدن برای کسانی که حیوان خانگی دارند بسیار موثر است چرا که هر گونه شوره و مو را از سطح پاک می‌کند.
4. به طور مرتب جاروبرقی بکشید. البته این امر به چند عامل بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود به ازای هر فرد در خانه یا تقریبا یک حیوان هفته‌ای یکبار جاروبرقی بزنید.
· اگر جارو برقی کشیدید اما خاک یا موی حیوانات به وضوح روی فرش مشخص است از روش دیگری برای نظافت استفاده کنید.

تمیز کردن لکه از روی فرش

1. برای این کار از پارچه تمیز سفید استفاده کنید چون پارچه‌های نقش دار یا رنگی اغلب رنگ خود را به فرش پس می‌دهند و مشکل را دو چندان می‌کنند. استفاده از دستمال کاغذی فاقد طرح و نقش نیز راه حل مناسبی است.
· ابتدا لکه‌های تازه را با یک پارچه سفید تمیز خشک کنید سپس از یک پارچه سفید دیگر برای تمیز کردن لکه استفاده کنید.
· از فرچه یا برس استفاده نکنید زیرا الیاف را از بین می‌برد و باعث فرسایش و نخ نما شدن فرش می‌شود.
· تمیز کردن لکه برای زمان‌هایی است که یک گوشه کوچک از فرش لکه دار می‌شود.
2. مایع فرش شویی مناسبی انتخاب کنید. انواع مواد شوینده فرش در بازار موجود است که معمولا به شکل اسپری یا قوطی هستند و عمل تمیز کردن لکه را آسان‌تر می‌کنند. پاک کننده‌های “چند منظوره” نیز وجود دارند، موقع خرید به برچسب روی محصول توجه کنید و تمیز کننده مخصوص را طبق نوع لکه و فرش خریداری کنید. به یاد داشته باشید که برای پاک کردن لکه‌های ناشی از مایعات بدن می‌بایست رسیدگی ویژه انجام داد.
· برای پاک کردن لکه خونی که تازه روی فرش ریخته شده ابتدا از آب سرد یا آب اکسیژنه استفاده و آن را پاک کنید. از آب گرم استفاده نکنید زیرا این کار باعث تثبیت رنگ خون می‌شود. برای پاک کردن لکه‌های خشک ابتدا با آب اکسیژنه لکه را پاک کنید و سپس با مواد شوینده مبتنی بر آنزیم آن را تمیز کنید.
· برای پاک کردن ادرار حیوان خانگی، از یک پاک کننده مبتنی بر آنزیم استفاده کنید که مشخصا برای این منظور تولید شده‌اند. اگر به این نوع مایع شوینده دسترسی نداشتید، لکه‌های تازه را با محلول آمونیاک و سپس مواد شوینده و آب گرم تمیز کنید. لکه‌های تثبیت شده را می‌توان با ترکیب یک به سه سرکه و آب تمیز کرد. سپس مثل لکه‌های تازه با مواد شوینده تمیز و دست آخر آبکشی کنید.
3. ابتدا در قسمت نامعلوم فرش مایع تمیز کننده را تست کنید. سپس با توجه به دستورالعمل درج شده روی بطری، با احتیاط استفاده کنید. برخی محصولات مناسب هر فرشی نیست، بنابراین بهتر است ابتدا آن را تست کنید. ضایعات فرش یا مکان‌هایی که کمتر در دید هستند مثلا داخل اتاقک بهترین گزینه برای تست محصول هستند.
. مواد شوینده را فقط روی خود لکه‌ها تست نکنید. هدف از این کار در واقع بررسی ثبات رنگ فرش است. اگر رنگی از فرش پس داده شد یا اینکه اثر مایع شوینده روی لکه جا ماند، از تمیز کننده دیگری استفاده کنید.
4. قسمت آسیب دیده را به آهستگی تمیز کنید. مقدار کمی از مایع شوینده روی پارچه سفید بریزید و به آرامی روی لکه بمالید. برای رفع لکه‌ها استفاده از مایع تمیز کننده کفایت می‌کند.
· برای رفع لکه نباید بیش از حد مواد شوینده بکار برد. اگر کف در الیاف باقی بماند، خاک را جذب می‌کند و لکه‌ای بزرگتر از قبلی ایجاد می‌کند.
· هرگز فرش را با فرچه یا برس نشویید. محکم فشار دادن یا مالش شدید باعث می‌شود لکه عمیق‌تر به الیاف نفوذ کند.
5. فرش را آبکشی کنید. با استفاده از یک پارچه سفید تمیز و آب می‌توانید کف باقی مانده را پاک و خشک کنید. فرش را با آب خیس نکنید زیرا آب جذب لایه زیرین شده و باعث زنگ یا کپک الیاف می‌شود.
· اجازه دهید قسمت شسته شده کاملا در مجاورت هوای باز خشک شود. اگر لکه بزرگ است یا مقدار زیادی آب مصرف کرده‌اید، از پنکه یا فرش خشک کن مخصوص استفاده کنید تا سریع‌تر خشک شود.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

در برخی از مواقع که زمان کافی برای انجام تمیز کردن فرش به روشهای معمول را ندارید، می‌توانید از دستگاه فرش شویی استفاده کنید و شستشوی فرش و قالیچه‌های خود را در منزل انجام دهید.

 

شستشوی فرش

مراحل شستن فرش با دستگاه

1. ابتدا اتاق را تمیز کنید. در صورت امکان، تمام مبلمان و وسایل را از روی فرش بردارید. در خصوص وسایل بزرگ و سنگین که جابجا کردنشان مشکل است می‌توانید با یک پلاستیک پایه‌های چوبی را پوشش دهید تا از برخورد آب به آنها جلوگیری شود و آسیب نبینند.
· اگر پلاستیک مخصوص این کار در دسترستان نبود، از فویل آلومینیومی یا کاغذ موم استفاده کنید و در زیر پایه مبل‌ها قرار دهید.
گاهی اوقات دستگاه فرش شویی را “بخار شویی” نیز می‌نامند. اما در واقع اسم مناسبی برای این دستگاه انتخاب نشده، زیرا این ماشین‌ها در واقع از آب گرم و مواد شوینده استفاده می‌کنند، نه بخار.
2. فرش را آماده کنید و ابتدا از جلو به عقب و سپس از چپ به راست کاملا جاروبرقی بکشید. گوشه‌ها و لبه‌های دیوار را حتما خوب جارو بکشید.
· قبل از شستشوی فرش لکه‌های قابل مشاهده را برطرف کنید. دستگاه فرش شویی در واقع چرک و کثیفی را از بین می‌برد، اما لکه‌ها را عمیق‌تر می‌کند.
3. دستگاه فرش شویی را خریداری یا کرایه کنید. اکثر فروشگاه‌های دارای دستگاه فرش شویی، مواد شوینده متناسب آن را ارائه می‌دهند.
· در صورت کرایه کردن آن، از قبل اتاق را آماده کنید تا از هدر رفتن وقت جلوگیری شود و مجبور نباشید اجاره بهای بیشتری بپردازید.
· مطمئنا این نوع پاک کننده باید یک هسته گرمایش داخلی داشته باشد که آب را گرم نگه می‌دارد. قبل از اجاره یا خرید، جزییات کامل محصول را بخوانید یا با فروشنده آن مشورت کنید.
4. استراتژی خروج خود را با دقت طراحی کنید. هنگامی که فرش تمیز شد، هیچ کس نباید روی آن راه برود تا خشک شود. کنارها را در انتها تمیز کنید. حتما دور از درب ورودی قرار بگیرید و کار خود را انجام دهید.
5. محلول را با توجه به دستورالعمل روی بطری آماده کنید. برخی از این دستگاه‌ها در خود مواد شوینده دارند و گاهی نیز می‌توان از همان فروشگاه مواد شوینده متناسب با فرش خریداری کرد. کل کاری که باید انجام دهید این است که مخزن دستگاه را با آب و مقدار کمی مواد شوینده پر کنید.
· بیش از حد کف اضافه نکنید زیرا هم به دستگاه فرش شویی و هم به فرش‌ها آسیب می‌رسد. برخی از متخصصان در واقع توصیه می‌کنند از مواد شوینده کمتری نسبت به آنچه دستگاه نیاز دارد استفاده کنید.
6. کفش نپوشید. فرش مرطوب خاک بیشتری را جذب می‌کند و اگر هنگام تمیز کاری کفش خاکی بپوشید در واقع کاری انجام نداده‌اید. در عوض، جوراب بپوشید یا این که دور پا یا کفش را با کیسه‌های پلاستیکی بپوشانید. چکمه‌های مخصوص این کار نیز وجود دارند.
· برخی از مواد شوینده مضر هستند و بلافاصله پس از استفاده روی پوست تاثیر مخرب دارند. هرگز پا برهنه این کار را انجام ندهید.
7. اجازه دهید استخراج کننده تا حد امکان آب را استخراج کند. به طور کلی، تمیزکننده‌ها طوری طراحی شده‌اند که وقتی می‌توان با استفاده از دستگاه فرش شویی، فرش را در خانه تمیز کرد و با استفاده از این دستگاه، فرش در کمترین زمان تمیز شده و در کمترین زمان خشک خواهد شد را به جلو حرکت می‌دهید آب استخراج می‌شود و هنگامی که آن را به عقب می‌برید، آب را بالا می‌کشد. باید به آرامی دستگاه را عقب ببرید تا بتواند تا حد امکان آب را بالا بکشد.
· اگر فرش بیش از حد مرطوب باشد یا اگر آب به زیر آن نفوذ کند، باعث زنگ یا و کپک می‌شود
8. اجازه دهید فرش به طور کامل با تهویه هوا خشک شود. پنجره‌ها و درب‌ها را باز کنید تا گردش هوا وارد اتاق شود. برای جلوگیری از کپک زدن حتما اجازه دهید فرش 24 ساعت با شرایط فوق خشک شود.
· اگر امکان باز کردن پنجره‌ها وجود ندارد، از دستگاه تهویه هوا با دور متوسط استفاده کنید و درب اتاق را باز نگه دارید.
· علاوه بر این می‌توان برای خشک کردن سریع از وسایلی نظیر پنکه، پمپ باد، دستگاه‌های رطوبت گیر و موتورهای هوا استفاده کرد.
· خشک شدن ممکن است 6 تا 12 ساعت طول بکشد و در این مدت نباید کسی روی فرش راه برود یا این که مبلمان و وسایل را جابجا کند.
وقتی فرش کاملا خشک شد می‌توانید کاور پلاستیکی روی پایه مبلمان و وسایل را جدا کنید.
9. فرش را دو بار تمیز کنید. اگر بعد از بخار شو کردن، کف مواد روی فرش باقی بماند، خاک بیشتری را جذب می‌کند. برای تمیز کردن کامل کف مواد، به نسبت 50/ 50 مخلوط سرکه سفید و آب در مخزن دستگاه بریزید و دوباره فرش را تمیز کنید. سرکه باقی مانده هرگونه مواد شوینده را از روی سطح مورد نظر پاک می‌کند.

جلوگیری از کثیفی و چرک شدن فرش

1. موادی که باعث کثیفی می‌شوند را دور نگه دارید. پاک کردن منسوجاتی مانند فرش به مراتب سخت از تمیز کردن سطوح سخت مثل کاشی و سرامیک است. به همین خاطر بیشتر افراد در آشپزخانه یا اتاق ناهار خوری فرش پهن نمی‌کنند. تا حد امکان در قسمت‌های بدون فرش خانه غذا و نوشیدنی میل کنید.
2. با کفش روی قالی راه نروید. در بسیاری از کشورها، رسم دارند هنگام ورود به خانه، کفش‌های خود را در می‌آورند که در واقع هدف از این کار کثیف و خاکی نشدن داخل خانه است. همیشه کفش‌های خود را در بیاورید و در مکان مناسب قرار دهید، با این کار فرش تمیز می‌ماند.
3. هر چه زودتر کثیفی که روی فرش رخ می‌دهد را تمیز کنید. در صورت ریختن هر گونه مواد رنگ آمیزی فورا آن را پاک کنید. هر چقدر این مواد بیشتر روی فرش باقی بماند به همان اندازه پاک کردن آنها مشکل خواهد بود.
· اگر مایع رنگی روی فرش ریخت، با پارچه سفید تمیز آن را پاک کنید. به صورت حرکت بالا و پایین بخش کثیف را پاک کنید و هرگز دستمال را به این طرف و آنطرف نکشید زیرا با این کار لکه بیشتر پخش می‌شود و قسمت بیشتری کثیف می‌شود.
· برای پاک کردن مواد جامد، مانند آدامس یا کره، با یک چاقوی میوه خوری آنها را بتراشید.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

فرش تمیز هم در ظاهر خانه و هم در سلامتی افراد خانواده تاثیرگذار است. فرش لکه‌دار و کثیف آرامش را بر هم می‌زند و در ضمن آلرژن‌ها و خاک باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود. چند راه برای تمیز کردن فرش وجود دارد که البته به نوع کثیفی آن بستگی دارد. کارخانه قالیشویی عابدینی با استفاده از مجرب ترین کادر قالیشویی تهران خدمات باکیفیت شستشوی فرش را برای شما انجام خواهد داد تا رضایت شما جلب شود.

 

شستشوی فرش

تمیز کردن فرش با جارو برقی

1. هر گونه اسباب بازی، کاغذ و دیگر اشیاء که ممکن است لوله جاروبرقی را مسدود کند را از اتاق خارج کنید.
· مراقب اشیائی مثل سکه باشید که وارد جارو نشود چون ممکن است به دستگاه آسیب برساند.
· همیشه موقع جارو کشیدن زیر مبلمان را نگاه کنید.
· ابتدا پرده‌ها، مبلمان، پنجره‌ها و ستون‌ها را تمیز کنید. گرد و غباری که از این وسایل پخش زمین می‌شود با جارو برقی قابل تمیز کردن است.
2. برای تمیز کردن جاهایی که مشکل است از نازل جاروبرقی استفاده کنید. معمولا لبه‌های فرش و لبه‌های دیوار پر از گرد و خاک هستند پس اول آنها را تمیز کنید.
· اگر نمی‌توان مبلمان را جابجا کرد، سعی کنید از شکاف و فضای خالی، زیر نیمکتها و بقیه وسایل را غبار روبی کنید.
3. به صورت افقی و عمودی جارو بکشید. ابتدا کل اتاق را از جلو به عقب جارو کنید، بعد از سمت چپ به راست تکرار کنید. معمولا الیاف فرش پیچیده هستند و با جارو کردن در هر دو جهت مطمئنا تمام الیاف تمیز می‌شوند.
· این روش جارو زدن برای کسانی که حیوان خانگی دارند بسیار موثر است چرا که هر گونه شوره و مو را از سطح پاک می‌کند.
4. به طور مرتب جاروبرقی بکشید. البته این امر به چند عامل بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود به ازای هر فرد در خانه یا تقریبا یک حیوان هفته‌ای یکبار جاروبرقی بزنید.
· اگر جارو برقی کشیدید اما خاک یا موی حیوانات به وضوح روی فرش مشخص است از روش دیگری برای نظافت استفاده کنید.

تمیز کردن لکه از روی فرش

1. برای این کار از پارچه تمیز سفید استفاده کنید چون پارچه‌های نقش دار یا رنگی اغلب رنگ خود را به فرش پس می‌دهند و مشکل را دو چندان می‌کنند. استفاده از دستمال کاغذی فاقد طرح و نقش نیز راه حل مناسبی است.
· ابتدا لکه‌های تازه را با یک پارچه سفید تمیز خشک کنید سپس از یک پارچه سفید دیگر برای تمیز کردن لکه استفاده کنید.
· از فرچه یا برس استفاده نکنید زیرا الیاف را از بین می‌برد و باعث فرسایش و نخ نما شدن فرش می‌شود.
· تمیز کردن لکه برای زمان‌هایی است که یک گوشه کوچک از فرش لکه دار می‌شود.
2. مایع فرش شویی مناسبی انتخاب کنید. انواع مواد شوینده فرش در بازار موجود است که معمولا به شکل اسپری یا قوطی هستند و عمل تمیز کردن لکه را آسان‌تر می‌کنند. پاک کننده‌های “چند منظوره” نیز وجود دارند، موقع خرید به برچسب روی محصول توجه کنید و تمیز کننده مخصوص را طبق نوع لکه و فرش خریداری کنید. به یاد داشته باشید که برای پاک کردن لکه‌های ناشی از مایعات بدن می‌بایست رسیدگی ویژه انجام داد.
· برای پاک کردن لکه خونی که تازه روی فرش ریخته شده ابتدا از آب سرد یا آب اکسیژنه استفاده و آن را پاک کنید. از آب گرم استفاده نکنید زیرا این کار باعث تثبیت رنگ خون می‌شود. برای پاک کردن لکه‌های خشک ابتدا با آب اکسیژنه لکه را پاک کنید و سپس با مواد شوینده مبتنی بر آنزیم آن را تمیز کنید.
· برای پاک کردن ادرار حیوان خانگی، از یک پاک کننده مبتنی بر آنزیم استفاده کنید که مشخصا برای این منظور تولید شده‌اند. اگر به این نوع مایع شوینده دسترسی نداشتید، لکه‌های تازه را با محلول آمونیاک و سپس مواد شوینده و آب گرم تمیز کنید. لکه‌های تثبیت شده را می‌توان با ترکیب یک به سه سرکه و آب تمیز کرد. سپس مثل لکه‌های تازه با مواد شوینده تمیز و دست آخر آبکشی کنید.
3. ابتدا در قسمت نامعلوم فرش مایع تمیز کننده را تست کنید. سپس با توجه به دستورالعمل درج شده روی بطری، با احتیاط استفاده کنید. برخی محصولات مناسب هر فرشی نیست، بنابراین بهتر است ابتدا آن را تست کنید. ضایعات فرش یا مکان‌هایی که کمتر در دید هستند مثلا داخل اتاقک بهترین گزینه برای تست محصول هستند.
. مواد شوینده را فقط روی خود لکه‌ها تست نکنید. هدف از این کار در واقع بررسی ثبات رنگ فرش است. اگر رنگی از فرش پس داده شد یا اینکه اثر مایع شوینده روی لکه جا ماند، از تمیز کننده دیگری استفاده کنید.
4. قسمت آسیب دیده را به آهستگی تمیز کنید. مقدار کمی از مایع شوینده روی پارچه سفید بریزید و به آرامی روی لکه بمالید. برای رفع لکه‌ها استفاده از مایع تمیز کننده کفایت می‌کند.
· برای رفع لکه نباید بیش از حد مواد شوینده بکار برد. اگر کف در الیاف باقی بماند، خاک را جذب می‌کند و لکه‌ای بزرگتر از قبلی ایجاد می‌کند.
· هرگز فرش را با فرچه یا برس نشویید. محکم فشار دادن یا مالش شدید باعث می‌شود لکه عمیق‌تر به الیاف نفوذ کند.
5. فرش را آبکشی کنید. با استفاده از یک پارچه سفید تمیز و آب می‌توانید کف باقی مانده را پاک و خشک کنید. فرش را با آب خیس نکنید زیرا آب جذب لایه زیرین شده و باعث زنگ یا کپک الیاف می‌شود.
· اجازه دهید قسمت شسته شده کاملا در مجاورت هوای باز خشک شود. اگر لکه بزرگ است یا مقدار زیادی آب مصرف کرده‌اید، از پنکه یا فرش خشک کن مخصوص استفاده کنید تا سریع‌تر خشک شود.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()