نوشته شده توسط : عابد

تجهیزات قالیشویی 

هر سال که می گذرد پیشرفت تکنولوژی را در تمام حوزه ها شاهد هستیم. تمام صنایع به نوعی برای خدمت رسانی به بشر راه اندازی می شوند و تلاش بر این است تا دستگاه ها و امکاناتی ساخته شود که کار انسان را راحتر کنند.

در گذشته وقتی حرف از شستن فرش ها می شود و به ایام خانه تکانی نزدیک می شدیم باید یک یا دو روز کامل را به شستن فرش اختصاص می دادیم بماند که چه مواد شوینده و آبی هدر می رفت. اما امروزه کلا امکان این شیوه شستشو برای ده درصد افراد هم امکان پذیر نیست بخصوص در شهرهای بزرگ که افراد بیشتر آپارتمان نشین هستند و جا و فرصت کافی برای شستن فرش به شیوه های سنتی را ندارند. امروزه تنها بهترین قالیشویی‌های تهران از تجهیزات مدرن و پیشرفته برای شستن فرش استفاده می‌کنند که همانطور که گفته می‌شود همه افراد به آن دسترسی ندارند. 

 

نظافت فرش با دستگاه در مقایسه با نظافت فرش به روش سنتی


در ابتدای احداث قالیشویی ها همان شیوه های سنتی استفاده می شود و ساعت های زیادی صرف شستن یک فرش به طوری که روزانه افراد چندین فرش را نمی توانستند شستشو دهند. اما امروزه اگر فرش های خود را به قالیشویی های مدرن داده باشید و روز بعد تحویل گرفته باشید حتما متعجب شده اید. عملکرد شستشوی فرش با دستگاه بسیار بالاست و اصلا قابل مقایسه با روش های سنتی نیست.

تعداد روزانه شستن انواع فرش با دستگاه قالیشویی شاید برای بیشتر افراد سوال باشد که تعداد شستشوی روزانه فرش با دستگاه قالیشویی چقدر است؟ برای پاسخ این سوال باید بگویم که معیارهای زیادی در حجم شستشو دخیل هستند اینکه شما چه دستگاهی استفاده می کنید، سایز فرش چقدر است و موضوعاتی از این قبیل همه و همه در بهره وری تاثیر می گذارد. اگر قالیشویی همچنان از شیوه های سنتی استفاده کند و از نیروی انسانی برای شستن فرش ها کمک بگیرد بهره وری آنچنانی نخواهد داشت.

چون شستن ابگیری و خشک کردن فرش زمان بر است و ممکن است محیط شستشو تنها برای چند فرش کافی باشد و تا این سری شسته و خشک نشوند نتوان فرش های دیگری را شستشو داد. اما لازم نیست که دیگر نگران محیط کم و شستشکی فرش ها باشید با استفاده از دستگاه های قالیشویی تمام عملیات و شستن فرش ها و خشک کردن آن ها را در کمتر از یک ساعت انجام دهید.

تاثیر استفاده از انواع دستگاه های قالیشوییاگر بخواهیم از تعداد شستشوی روزانه فرش با دستگاه اطلاع پیدا کنیم باید بدانیم که از چه دستگاه هایی در قالیشویی استفاده می شود. معمولا د قالیشویی های مدرن که بازدهی بالایی دارند از دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده می شود.

فرش ها قبل از اینکه وارد مرحله شستشو شوند توسط دستگاه گردگیری می شوند و بعد با دستگاه تمام اتوماتیک شستشو داده می شوند این دستگاه ها به راحتی با توجه به مشخصات و ویژگی های انواع فرش ها تنظیم می شوند و در عرض چند دقیقه یک فرش را شستشو می دهند و وارد مرحله آبگیری می شود دستگاه های ابگیر لوله ای که در این قسمت کاربرد دارند توانایی ابگیری ۸۰ درصدی را دارند و در عرض دو تا ۵ دقیقه فرش را کاملا آبگیری می کنند و بعد توسط دستگاه خشک کن اتوماتیک فرش خشک می شود.

این مراحل به سرعت و اصولی پیش می رود و روزانه حجم بسیار زیادی فرش با این دستگاه ها شسته می شود چون کل عملیات و مراحل توسط دستگاه های پر سرعت انجام می شود و دخالت نیروی انسانی به حداقل می رسد. معمولا اگر فرش های خود را به قالیشویی بدهید بعد از شستشو حتما باید یک روز کامل به خشک کردن اختصاص داده شود چون در مناطق گرمسیر کمتر از دستگاه های خشک کن استفاده می کنند و با پهن کردن و آویزان کردن فرش جلو نور آفتاب یک روز کامل را باید به خشک شدن اختصاص داد تا فرش نمدار و بدبو تحویل مشتری داده نشود.

آمارهای دقیق نظافت فرش با این تجهیزاتتعداد شستشو با توجه به مدل دستگاه ها هم متفاوت است ممکن است دستگاهی روزانه بتواند ۱۰۰۰ عدد فرش را شستشو دهد و هیچ مشکلی نداشته باشد اما برخی دستگاه ها وقتی که زیادی داغ شوند آسیب می بینند. پس در ابتدا محیطی که می خواهید قالیشویی را دایر کنید انتخاب کنید برای محیط های با تقاضای بالای شستشو حتما از دستگاه های با کیفیت استفاده کنید تا به بازدهی مورد انتظار خود برسید.

ممکن است شما فقط بخواهید فرش های ماشینی را شستشو دهید و کاری با شستشوی فرش دستباف نداشته باشید. فرش های ماشینی دغدغه ی شستشو و اصول خاصی ندارند و می تواند حجم چندین برابر فرش دستباف را شستشو داد. فرش دستباف برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن و تغییر رنگ پارچه بهتر است طبق اصول شسته شود که این تا حد زیادی زمانبر خواهد بود و بازدهی را کاهش می دهد.

 

نحوه شستشوی روزانه فرش با دستگاه به طور کلی در صنعت قالیشویی هم نمونه دستگاه دستی و ساده کاربرد دارد هم نیمه اتوماتیک و اتوماتیک که در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شوند اگر شما بخواهید تعداد شستشوی روزانه با دستگاه را زیاد کنید لازم است از تجهیزات و ماشین آلاتی استفاده کنید که سرعت عمل چندین برابری دارند تمام دستگاه های شستشوی فرش زمان شستشوی ان ها کمتر از یک ربع ساعت است به طوری در یک ساعت می توان حداکثر چهار فرش را با دستگاه شستشو داد که رقم قابل توجهی است.

چون مراحل به ترتیب و با دستگاه انجام می شود بازدهی بالاتری دارد و به قدری شستشو با کیفیت است که رضایت مشتری را به دنبال دارد. خوب از انجا که دانستید که این دستگاه و تجهیزات مدرن است که عملکرد یک قالیشویی را افزایش می دهد. پس باید ماشین آلات و تجهیزاتی را انتخاب نمایید که در درجه ی اول از یک برند معتبر باشند برندی که تجهیزات خود را تضمین کند.

ماشین سازی عزیزی یک تولید کننده موفق در حوزه تولید دستگاه های قالیشویی می باشد که با سال ها فعالیت در این حوزه توانسته است ماشین آلات معتبر و استانداردی را به بازار عرضه کند و به پای نمونه های وارداتی برسد. این مجموعه از قطعات با کیفیت و با طول عمر بالا استفاده می کند تا دستگاه بتواند رضایت خریدار و استفاده کننده را به خوبی جلب کند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()