نوشته شده توسط : عابد

تمیز کردن لکه فرش اصول و قواعد خاص خود را دارد. مثلا شما نمی‌توانید برای پاک کردن لکه‌های مختلف از یک ماده واحد استفاده کنید. اما ترکیب سرکه و جوش شیرین یکی از ترکیباتی است که برای پاک کردن تقریبا همه لکه‌ها از روی فرش مناسب است. در ادامه این مقاله ضمن آموزش روشی که به کمک آن می‌توانید با این دو ماده ساده فرش‌های خود را تمیز کنید؛ به نکات مهمی که برای شستشوی فرش باید به آنها توجه داشته باشید نیز اشاره می‌کنیم.

نحوه تمیز کردن لکه فرش با سرکه و جوش شیرین

تمیز کردن فرش به کمک این دو ماده ساده

جوش شیرین خاصیت جاذب خوبی دارد؛ در حالی که سرکه به دلیل داشتن اسید استیک، برای از بین بردن سخت‌ترین لکه‌ها نیز مناسب است. ترکیب کردن این دو ماده بسیار دشوار است. چرا که به محض ترکیب شدن با هم واکنش نشان می‌دهند.
برای شستشوی فرش به کمک این روش، به مواد زیر نیاز دارید:

  • سرکه
  • آب
  • جوش شیرین

اگر لکه تازه است، ابتدا باید آن را با دستمال کاغذی خشک کنید. برای خشک کردن اصلا از فشار استفاده نکنید و فرش را مالش ندهید. مالیدن بیش از حد دستمال روی فرش فقط می‌تواند لکه را گسترش دهد. در صورت لزوم از دستمال کاغذی بیشتری استفاده کنید. مطمئن شوید که لکه کاملاً خشک شده است.
یک بطری خالی اسپری تهیه کنید؛ و آب و سرکه را در آن با هم مخلوط کنید. نسبت این دو باید با هم برابر باشد. بنابراین اگر از 2 فنجان آب استفاده می‌کنید باید 2 فنجان سرکه نیز داخل بطری بریزید. ناحیه لکه‌دار فرش را با این محلول خیس کنید. این ترکیب لکه را از بین می‌برد و بوی بد فرش را خنثی می‌کند. ضمن این که باعث می‌شود گرد و خاک زیر لکه نیز بیرون بیاید.
با یک دستمال تمیز روی ناحیه‌ای که خیس کرده‌اید را اسکراب کنید. فرش در واقع یک پارچه بسیار ضخیم است. بنابراین اگر ملایم و سطحی روی آن را پاک کنید هرگز غبار زیر لکه خارج نمی‌شود. البته نباید آنقدر فرش را مالش دهید که به الیافش آسیب وارد شود.
برای از بین بردن بوی بد و لکه‌های قدیمی از محلول 100? سرکه استفاده کنید. زیرا سرکه خالص به شدت قدرتمندتر است و لکه‌های قدیمی را از بین می‌برد. اگر با محلول سرکه خالص لکه پاک نشد؛ کافیست که بعد از اسپری کردن سرکه روی آن، مقدار جوش شیرین هم بریزید. بعد از این که سرکه و جوش شیرین با هم واکنش نشان دادند، به همان ترتیب با دستمال پارچه‌ای فرش را تمیز کنید.
اگر باز هم لکه پاک نشد، اجازه دهید ترکیب یک شب روی فرش بماند. بعضی اوقات روند تمیز کردن فرش به این روش یک یا دو روز طول می‌کشد. سپس بگذارید الیاف قالی کاملاً خشک شود.

نکته مهم

درست است که سرکه و جوش شیرین را می‌توان برای تمیز کردن فرش استفاده کرد؛ اما این ترکیب کاربردهای دیگری نیز دارد. طبق یافته‌های علمی، سرکه یک ماده ضد عفونی‌کننده است. این ماده توانایی بسیار چشم‌گیری در کشتن میکروب‌ها دارد. اما به همان اندازه قدرت سفیدکنندگی ندارد. سرکه احتمالاً برای پاک کردن خاک و لکه‌هایی مانند ادرار حیوانات خانگی مناسب است اما برای لکه‌های قدیمی روی فرش کاربرد چندانی ندارد.
در این شرایط همان‌طور که در بالا نیز توضیح دادیم، بهتر است از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. این ترکیب در حالی که به عنوان یک پاک‌کننده خانگی عمل می‌کند؛ به چیزی آسیب نمی‌رساند و بوی بد فرش را جذب می‌کند.
در نهایت اگر تمام روش‌های ذکر شده نتوانستند فرش را تمیز کنند، باید این کار را به کاردان سپرده و با یک قالیشویی آنلاین حرفه‌ای همچون قالیشویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران تماس بگیرید. تکنسین‌های قالیشویی می‌توانند این کار را به درستی انجام دهند و در عرض چند روز فرش را تمیز تحویل‌تان دهند.



:: برچسب‌ها: قالیشویی , قالیشویی آنلاین , تمیز کردن فرش , شستشوی فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

خیلی از افراد علاقه دارند در دکوراسیون منزل خود از مبلمان سفید استفاده کنند اما به دلیل کثیف شدن زودهنگام از خرید آن منصرف می‌شوند. مبلمان سفید در طراحی فضاهای مدرن بسیار کاربرد دارد. همچنین استفاده از مبلمان‌های سفید در فضای کوچک باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. اگر دغدغه تمیز کردن مبلمان سفید را دارید با ما همراه باشید تا راهکارهایی در این باره به شما ارائه کنیم.
توجه داشته باشید اگر هزینه زیادی برای خرید مبلمان سفید خود صرف کرده‌اید بهتر است برای افزایش عمر مفید مبلمان، خشکشویی آن را به خدمات مبل شویی بسپارید تا مانند روز اول تمیز شود.

راهکارهایی برای تمیز کردن مبلمان سفید

روکش مبلمان را فراموش نکنید

بهترین کار برای جلوگیری از کثیف شدن و لکه شدن مبلمان سفید استفاده از روکش مبلمان است. روکش مبلمان را می‌توان با قیمت مناسبی سفارش داد و روی مبلمان کشید. دو نوع روکش مبلمان در بازار ارائه می‌شود: کاور ژلاتینی و کاور پارچه‌ای. کاور ژلاتینی بی‌رنگ، شفاف، ضدآب و بسیار نرم است و از کثیف شدن مبلمان جلوگیری می‌کند.
مهم‌ترین مزیت کاور ژلاتینی این است که نمای پارچه مبلمان شما را نمی‌پوشاند و در صورت کثیف شدن به راحتی با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز می‌شود. کاورهای ژلاتینی بیشتر برای مبلمان کلاسیک و استیل که در مقایسه با مبلمان راحتی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند در نظر گرفته می‌شوند.
کاور پارچه‌ای را می‌توان با پارچه‌های مختلف ساده و طرح‌دار و از جنس‌های متفاوت سفارش داد. حتما پارچه باکیفیتی را انتخاب کنید که در اثر شست‌وشو صدمه نبیند.
در صورت استفاده از کاور مبلمان، هر چند هفته یک‌بار آنها را از روی مبلمان برداشته و در ماشین لباس‌شویی می‌شویید. با استفاده از روکش نگرانی شما بابت کثیف و لکه شدن مبلمان سفید کمتر خواهد شد.

مبلمان سفید را در معرض نور خورشید قرار ندهید

اگر مبلمان سفید برای طولانی‌مدت در معرض نور خورشید قرار بگیرد قطعا رنگ آن تغییر خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق حتما هر چند وقت یک‌بار جای مبلمان خود را عوض کنید.
اگر ناگزیر به قرار دادن مبلمان سفید خود در کنار پنجره هستید حتما روی آن را به کمک روکش یا پارچه‌ای بزرگ بپوشانید تا در معرض نور آفتاب قرار نگیرد.

” فرش شویی عابدینی به‌عنوان بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی فرش با قیمت ارزان و مبل شویی در محل را برای ساکنین تهران و البرز ارائه می‌دهد ”

مراحل تمیز کردن مبلمان سفید

اگر با وجود تمام مراقبت‌های شما مبلمان سفیدتان کثیف و لکه‌دار شد نگران نباشید. با انجام این مراحل می‌توانید آن را تمیز کنید.
ابتدا سطح مبلمان را به خوبی با جاروبرقی تمیز کنید. تمام درزها و گوشه‌های آن را با دقت و با سری مخصوص جارو بکشید تا تمام ذرات گردوخاک و مواد باقی‌مانده روی مبل از بین برود.
اگر حس می‌کنید مبلمان سفید شما بوی نامطبوعی به خود گرفته، مقداری پودر جوش‌شیرین روی آن بپاشید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در همان حال بماند. سپس سطح مبلمان را جارو بکشید. با این کار تغییر قابل توجهی در وضعیت پاکیزگی مبلمانتان حس خواهید کرد.
حالا برای تمیز کردن سطح مبلمان محلولی با استفاده از آب و صابون مایع تهیه کنید. با استفاده از یک اسفنج یا پارچه کف محلول را روی سطح مبلمان بکشید تا لکه‌ها از بین بروند. با استفاده از یک پارچه خشک تمیز رطوبت مبلمان را بگیرید تا زودتر در معرض جریان هوا خشک شود.
ممکن است تمایل داشته باشید از محلول‌های خانگی استفاده کنید. برای تهیه محلول خانگی مقداری جوش شیرین را با کمی آب و آب‌لیمو مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پارچه یا اسفنج کف حاصل را به آرامی روی لکه بکشید. سپس با استفاده از یک دستمال خشک محل لکه را خشک کنید. بهتر است پس از اتمام کار و خشک شدن مبلمان بار دیگر سطح مبلمان را جارو یا برس بکشید تا مبلمان حالت اولیه خود را به دست آورد.
برای تمیز کردن مبلمان چرم سفید کافی است آب و سرکه سفید را به نسبت یک به یک مخلوط کنید. دستمالی را به این محلول آغشته کنید و روی مبلمان چرمی بکشید و سپس با دستمال دیگر آن را خشک کنید.



:: برچسب‌ها: قالیشویی , شستشوی فرش , فرش , بهترین قالیشویی , مبلمان سفید , ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

صنعت مبلمان ایتالیا در تمام جهان شناخته‌شده است. حتما تصاویر ژورنال‌های طراحی دکوراسیون ایتالیایی را دیده‌اید. خانه‌های لوکس که با مبلمان کلاسیک ایتالیایی، کاغذ دیواری‌های منحصربه‌فرد، تابلوها و آباژورهای شیک و زیبا تزئین شده است. مبل‌های کلاسیک ایتالیایی ظرافتی بی‌مانند دارند که جلوه خاصی به فضای منزل می‌بخشد. در این مقاله بیشتر با این نوع مبلمان آشنا خواهیم شد.
مبل شویی حرفه‌ای و به‌موقع ضامن عمر مفید مبلمان شماست. بهتر است شستشوی مبلمان خود را به خدمات مبل شویی بسپارید تا مانند روز اول تمیز شود.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

چرا مبل کلاسیک ایتالیایی ؟

ایتالیا کشور پیشرو و صاحب سبکی در عرصه تولید مبلمان و لوازم خانگی است. بسیاری از مبلمان‌های شیک در کشور ایتالیا طراحی و تولید می‌شود. مبل کلاسیک ایتالیایی به دلیل برخورداری از ظرافت و اصالت از دوران‌های قبل زیبایی‌بخش فضاهای زیادی بوده است. اگر به دنبال دکوراسیون کلاسیک شیک و چشم‌گیر هستید این مبلمان را انتخاب کنید. مبل کلاسیک ایتالیایی یک اثر هنری است که در طول زمان ماندگاری خود را حفظ کرده است و همیشه مورد مقبول افراد قرار گرفته است.
به این نکته توجه داشته باشید در صورت انتخاب مبل کلاسیک ایتالیایی سایر اجزای دکوراسیون منزل خود را مطابق با این سبک انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید مبلمان کلاسیک ایتالیایی حجیم است و فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد بنابراین حتما به تناسب این مبلمان با فضای مورد نظر توجه کنید.

انواع مبل کلاسیک ایتالیایی

مبلمان‌های کلاسیک ایتالیایی در طرح‌های متنوعی تولید می‌شود. بعضی از مدل‌های این مبلمان از منبت‌کاری کمتری برخوردار است و برای افرادی که دارای سلیقه ساده‌پسند هستند مناسب است. نوع لوکس‌تر این مبلمان با منبت‌کاری‌های بیشتر و ظریف‌تر و اغلب در رنگ‌های تیره‌تر به‌ویژه رنگ قهوه‌ای در بازار مبلمان ارائه می‌شوند. چیدن این مبلمان در فضایی که سایر اجزای دکوراسیون آن نیز به صورت هماهنگ انتخاب شده باشد جلوه کم‌نظیری ایجاد می‌کند و نظر مهمانان شما را به خود جلب می‌کند.

پارچه مبل کلاسیک ایتالیایی

مبلمان کلاسیک نسبت به مبلمان مدرن به پارچه کمتری نیاز دارد. در طراحی مبل‌های کلاسیک ایتالیایی معمولا پارچه‌های طرح‌دار انتخاب می‌شود که در کنار منبت‌کاری پرنقش‌ونگار جلوه بیشتری داشته باشد. برای انتخاب پارچه این مبلمان بهتر است پارچه‌هایی را در نظر بگیرید که ظاهر لوکسی دارند. پارچه مبلی کریستال، مخمل، چرم یا ترکیبی از این پارچه‌ها می‌تواند نمای منحصربه‌فردی به بدنه چوبی کنده‌کاری‌شده مبلمان کلاسیک ایتالیایی ببخشد.
پارچه کریستال با نقش برجسته ظاهر زیبا و منحصربه‌فردی به مبلمان شما می‌بخشد. این پارچه جزو پرطرفدارترین پارچه‌ها برای مبلمان کلاسیک محسوب می‌شود.
رنگ و نقش پارچه را بر اساس رنگ چوب که می‌تواند سفید، نقره‌ای، طلایی و قهوه‌ای باشد و سایر اجزای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. برای مثال شما می‌توانید برای فضای کرم شکلاتی رنگ بدنه مبلمان را طلایی و پارچه آن را پارچه‌ای منقش با رنگ آبی و قهوه‌ای انتخاب کنید.
یکی از رنگ‌های مطلوب برای پارچه مبل‌های کلاسیک ایتالیایی رنگ بنفش است که می‌تواند فضایی بسیار خیره‌کننده و در عین حال دل‌نشین ایجاد کند.
ممکن است تمایل داشته باشید از دو نوع پارچه ساده و طرح‌دار برای مبلمان کلاسیک خود استفاده کنید. در این صورت برای نشیمن مبلمان پارچه طرح‌دار و برای قسمت پشتی، پارچه ساده در نظر گرفته می‌شود. معمولا بخش طرح‌دار شامل دو رنگ مکمل است تا جلوه زیباتری به مبلمان ببخشد.
اگر پارچه مخمل انتخاب شماست حتما دقت کنید که پارچه مخمل از نوع مات و بدون پرز را برای فضاهای بزرگ‌تر و پارچه مخمل براق و پرزدار را برای فضاهای کوچک‌تر انتخاب کنید.
مبلمان چرم جلوه لوکس و چشمگیری دارد. از آنجا که چرم را می‌توان به راحتی تمیز کرد و با استفاده از روغن آن را براق کرد، دوام و ماندگاری این مبلمان زیاد است و سال‌ها شما را از هزینه مجدد برای خرید مبلمان بی‌نیاز می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

تابلو فرش هدیه ارزشمندی است که تا سال‌ها روی دیوار منزل افراد خودنمایی می‌کند. ارزش فرش ایرانی در همه جای دنیا ثابت شده است و طرفداران خاص خود را دارد. بسیاری افراد برای زیبایی بخشیدن به سالن پذیرایی منزل خود تابلو فرش را انتخاب می‌کنند. از آنجا که تابلو فرش دستبافت از ارزش بالایی برخوردار است باید در نگهداری آن دقت کرد. در این مقاله درباره نگهداری از تابلو فرش نکاتی را ارائه می‌کنیم.
برای شستشوی فرش به طور اصولی و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن بهتر است شستشوی فرش‌ها را به بهترین قالیشویی تهران بسپارید.

نگهداری از تابلو فرش

ویژگی‌های تابلو فرش

تابلوهای فرش در اندازه‌های متفاوت و با نخ‌هایی از جنس مختلف بافته می‌شوند. شهرهای مختلف نظیر تبریز، شیراز، اصفهان و یزد در زمینه تولید تابلو فرش فعالیت دارند. کارگاه‌های کوچک و بزرگی در این شهرها دایر است که فرش‌هایی با هنر دست هنرمندان تولید می‌کنند و به مراکز استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌کنند.
نخ پشم، پنبه یا ابریشم ماده اصلی است که در بافت تابلو فرش به کار می‌رود. ممکن است از ترکیبی از این نخ‌ها نیز استفاده شود. تابلو ابریشم جلوه خیره‌کننده‌ای دارد در عوض از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.
یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت تابلو فرش تعداد گره‌های آن است. گره نامتقارن، گره متقارن و گره جفت انواع گره‌هایی است که در بافت تابلو فرش به کار می‌رود. سرعت بافت با استفاده از گره جفت افزایش می‌یابد. جفت هرچه تعداد گره‌ها در متراژ تابلو فرش بیشتر باشد، قطعا ارزش آن بالاتر است. از آنجا که تابلو فرش دارای طرح‌های تصویری ظریف با رنگ‌های بسیار است با رج‌شمار بالا بافته می‌شود. با استفاده از رج‌شمار بالا می‌توان با انواع رنگ‌ها ظرافت طرح و سایه روشن را ایجاد کرد.
تابلوهای فرش موجود در بازار معمولا دارای 50 رج هستند. بعضی تابلوهای خاص یا سفارشی با تعداد رج 70 یا 100 نیز بافته می‌شوند که از ارزش هنری بالایی برخوردارند.

سردرود قطب تولید تابلو فرش ایران

توجه به هنر بومی و تلاش برای تطبیق آن با فضای مدرن شهرنشینی باعث شده فصل جدیدی در هنر فرش‌بافی گشوده شود. سردرود شهری در مجاورت تبریز است که در سال‌های اخیر شاهد توسعه و گسترش بافت تابلو فرش در آن هستیم. شهرت این شهر به جایی رسیده که از آن با عنوان «پایتخت تابلو فرش جهان» یاد می‌شود.
قالی‌بافی از دیرباز در شهر سردرود رواج داشته است اما در سال‌های اخیر هنرمندانی خلاق و چیره‌دست سردرودی تابلو فرش‌هایی منحصربه‌فرد به بازار فرش ایران ارائه کرده‌اند و توانسته‌اند در کشورهای دیگر نیز نامی به‌هم زنند.
اگر برای خرید تابلو فرش دستبافت به بازار مراجعه کنید خواهید دید بیشتر تابلوها محصول شهر سردرود است. این شهر به الگوی تولید تابلو فرش برای هنرمندان و قالیبافان شهرهای دیگر شده است.

نگهداری از تابلو فرش

تابلو فرش نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید باشد. اگر تابلو روی دیواری نصب شده که نور خورشید بر آن می‌تابد، حتما پرده پنجره را بکشید.
رطوبت دشمن اصلی فرش دستبافت است و باعث پوسیدگی آن می‌شود، بنابراین تابلو فرش را روی دیوار روبه‌روی کولر آبی نصب نکنید.
تابلو فرش را بدون قاب روی دیوار نزنید. تماس با دیوار گچی یا آهکی و زدن میخ روی فرش به بافت فرش آسیب می‌رساند. از سوی دیگر قاب زیبا و متناسب با فرش، زیبایی و جلوه دوچندانی به آن می‌بخشد و اعتبار آن را افزایش می‌دهد.
برای جلوگیری از بیدزدگی تابلو فرش، از قرص یا پودر نفتالین استفاده کنید.
معمولا تابلو فرش نیاز به شست‌وشو ندارد. برای تمیز کردن و گرفتن گردوغبار، تابلو فرش را به کمک سری مخصوص جاروبرقی گردگیری کنید. اگر پس از گذشت سال‌ها احساس کردید تابلو فرش نیاز به شستن دارد آن را از قاب جدا کنید. پس از استفاده از جاروبرقی، مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و به کمک اسفنج سطح فرش را تمیز کنید. سپس اجازه دهید روی سطح صافی که گسترده شده خشک شود. تابلو فرش را در حالی که مرطوب است آویزان نکنید، زیرا ممکن است شکل ظاهری آن تغییر پیدا کند.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()