نوشته شده توسط : عابد

مبلمان چرمی به دلیل ظاهر شیک و کلاسیک خود انتخاب اول خیلی از افراد برای استفاده در فضای منزل است.
مبلمان چرمی هم مانند هر مبلمان دیگری پس از مدتی کثیف می‌شود و نیاز به مبل شویی دارد. تمیز کردن مبلمان چرمی در منزل ریزه‌کاری‌‌هایی دارد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.
بهتر است برای اینکه مبلمان شما زود کثیف نشود هر هفته آنها را جاروبرقی بکشید و با یک دستمال خشک تمیز کنید تا گردوخاک نشسته روی آنها از بین برود. اگر لکه‌ای روی مبلمان ایجاد شد فورا آن را تمیز کنید و نگذارید لکه مدت زیادی روی سطح مبل بماند. در این صورت از بین بردن لکه سخت‌تر خواهد شد.

تمیز کردن مبلمان چرمی در منزل

تمیز کردن انواع لکه‌ها از روی مبلمان چرمی

برای تمیز کردن انواع لکه از روی مبلمان چرمی لازم است ابتدا نوع چرم و نوع لکه را مشخص کرد تا با روشی متناسب با آنها لکه‌ها را تمیز کرد.
لکه‌های چربی روی مبلمان چرم معمولا با دستمال خشک به راحتی از بین می‌روند. ممکن است لکه مقاوم‌تر باشد در این صورت می‌توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید و لکه‌ها را پاک کنید.
اگر لکه جوهر روی مبلمان چرمی شما به وجود آمده است می‌توانید با استفاده از دستمال یا اسفنجی که به الکل آغشته شده لکه را از بین ببرید.
جوهر خودکار معمولا سخت‌تر از روی پوشش چرمی مبل پاک می‌شود. برای پاک کردن لکه جوهر خودکار می‌توانید از محلول‌های لکه‌بر استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که بعضی لکه‌برها رنگ چرم را تغییر می‌دهند. بنابراین ابتدا مقداری از محلول را در جایی از مبلمان که در معرض دید نیست امتحان کنید.
وقتی از عدم آسیب‌زا بودن محلول لکه‌بر اطمینان حاصل کردید، با استفاده از یک دستمال محلول را به آرامی روی لکه قرار دهید و آن را پاک کنید. سپس با استفاده از کف صابون محل لکه را بشویید و خشک کنید تا محلول لکه‌بر به چرم مبل آسیب نرساند.
در بازار تمیزکننده‌های مخصوص مبل چرم ارائه شده که برای تمیز کردن لکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از تمیز کردن لکه‌ها نوبت آن می‌رسد مبلمان چرم خود را برق بیندازید. برای این کار علاوه بر محصولات صنعتی می‌توانید از ترکیب روغن زیتون و سرکه استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید پیش از استفاده حتما محلول مورد نظر را روی قسمتی از مبل که در معرض دید نیست امتحان کنید.
در صورت استفاده از براق‌کننده‌های جامد مانند واکس چرم، ابتدا مقداری از آن را به کمک انگشت خود روی سطح چرم به صورت دایره‌وار پخش کنید، سپس با یک دستمال نرم تمیز کل سطح مبلمان چرمی را پاک کنید تا رنگ آن یکدست شود.

تمیز کردن مبلمان چرمی سفید

مبلمان چرمی سفید جلوه منحصربه‌فردی به فضای منزل می‌بخشد. این مبلمان را می‌توان به راحتی با وسایل دیگر دکوراسیون داخلی ست کرد اما نیاز به مراقبت بیشتری دارد.
اگر روی مبلمان چرمی سفید لکه روغن ایجاد شد می‌توانید با استفاده از نوشابه لکه را از بین ببرید. برای این کار مقداری نوشابه را روی لکه روغن بریزید و پس از چند دقیقه آن را با دستمال پاک کنید.
برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبلمان چرمی سفید مقداری پنبه یا اسفنج را به الکل آغشته کنید و آن را به آرامی روی لکه بکشید. مواظب باشید لکه پخش نشود. با این کار جوهر جذب پنبه می‌شود و لکه کاملا از بین می‌رود. بهتر است این کار را به بهترین قالیشویی تهران قالیشویی عابدینی بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. 
لکه‌های تیره روی مبل چرمی سفید را می‌توان با استفاده از مخلوط خمیری‌مانند آب لیمو و کرم تارتار پاک کرد. بهتر است این خمیر را به مدت ده دقیقه روی لکه قرار دهید، سپس آن را با یک پارچه نمناک تمیز کنید. پس از آن با یک دستمال تمیز محل لکه را خشک کنید.
به خاطر داشته باشید آب حتی به اندازه چند قطره به مبلمان چرمی آسیب جدی می‎‌رساند. بنابراین به محض خیس شدن مبلمان چرمی آن را خشک کنید.



:: برچسب‌ها: مبلمان , مبلمان چرمی , مبلمان چرمی سفید , مبل شویی , ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

مبلمان با تنوع بسیاری تولید می‌شود اما انتخاب بهترین مدل آن که متناسب با نیاز و سلیقه شما باشد کار آسانی نیست. مبلمان ال یکی از انواع مختلف مبلمان است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی، به دلیل اشغال فضای کمتر محبوبیت بسیاری دارد. در این مقاله با مبل‌های ال و مزایای آن بیشتر آشنا خواهیم شد. نام مبل ال با الهام از شکل ظاهری آن که به شکل حرف L زبان انگلیسی است تعیین شده است. چیدمان مبل‌های ال به صورت دو خط عمود است که با هم زاویه 90 درجه می‌سازند. مبل ال را می‌توان در همه فضاها استفاده کرد اما هدف از ساخت آن استفاده در فضاهای کوچک برای کارآیی بهتر بوده است. مبل‌های ال هم پس از گذشت مدتی کثیف می‌شود. اگر روش‌های خانگی برای شستشوی مبل موثر نبود، از خدمات مبل شویی و قالیشویی آنلاین در محل بهترین قالیشویی تهران قالیشویی عابدینی استفاده کنید.
برای آشنایی بیشتر مراحل شستشوی مبل، مقاله مبل‌شویی به‌موقع، ضامن افزایش عمر مفید مبلمان را بخوانید.

مبلمان ال مناسب فضاهای کوچک

مزایای مبل‌های ال

در زندگی مدرن امروزی در آپارتمان‌ها مبل ال بسیار کارآیی دارد. ویژگی‌های خاص این مبلمان باعث شده طرفداران بسیاری داشته باشد. مبل ال به راحتی در فضاهای کوچک قرار می‌گیرد و به دلیل تنوع در طرح و رنگ می‌توان آن را با دیگر وسایل منزل هماهنگ کرد.
برای مثال اگر دکوراسیون منزل شما سنتی و کلاسیک است می‌توانید مبلمان ال گرد و منحنی را خریداری کنید اما برای دکوراسیون مدرن مبل ال صاف در اولویت قرار دارد.
با استفاده از مبل ال می‌توان فضای نشیمن منزل را تقسیم کرد و از گوشه‌های منزل که معمولا خالی می‌مانند بهتر استفاده کرد. با این کار می‌توانید به شکل هدفمندتری از فضای منزل استفاده کنید و با کمک سایر وسایل، فضاهای مختلفی را ایجاد کنید.
مبل ال فضای زیادی را برای نشستن در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین اگر تعداد مهمانان شما زیاد هم باشد مشکلی پیش نمی‌آید. حتی نشستن در کنار هم با فاصله کمتر باعث ایجاد محبت و صمیمیت بیشتر بین افراد حاضر می‌شود.

مبل‌های ال را در کجای منزل قرار دهیم؟

قبل از انتخاب مبل ال به فضای منزل به‌ویژه گوشه‌ها و کنج‌ها توجه کنید زیرا بهتر است این مبل‌ها را در گوشه‌ای مناسب از منزل قرار دهید. زاویه مبل ال و قرار گرفتن در سمت راست یا چپ نکته بسیار مهمی است که در صورت نادیده گرفتن ممکن است دید دیگر بخش‌های منزل را بگیرد.
طراحی مبل ال به‌گونه‌ای است که برای قرار گرفتن در سالن نشیمن و تماشای تلویزیون بسیار ایدئال به نظر می‌رسد. روی مبل ال به راحتی می‌توان دراز کشید و استراحت کرد.
بعضی از مبل‌های ال قابلیت تخت‌خواب‌شو دارند تا افراد بتوانند برای خواب شبانه از آنها استفاده کنند. این مبل‌ها با صرفه‌جویی در فضا برای استفاده در منازل کوچک و سوئیت‌ها توصیه می‌شود. هزینه برای این نوع مبلمان با توجه به کاربرد دوجانبه آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

تنوع رنگ و طرح مبل‌های ال

مبلمان ال در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود. مبل ال منحنی، مبل ال باکس‌دار، مبل ال نیم‌دایره، مبل U شکل و… هر کدام می‌توانند با توجه به نیاز افراد انتخاب شوند و برای نشستن، خوابیدن، استراحت کردن و تماشا کردن تلویزیون راحت و لذت‌بخش باشند.
پس از انتخاب طرح کلی مبل ال نوبت به انتخاب پارچه می‌رسد. پارچه مبلمان را می‌توان ساده یا طرح‌دار انتخاب کرد. معمولا اگر پارچه بخش بدنه ساده در نظر گرفته شود کوسن‌ها به صورت طرح‌دار یا با رنگ‌های متضاد یا مکمل بسته به سلیقه افراد انتخاب می‌شوند.
در انتخاب رنگ مبلمان دقت کنید تا با دیوارها، پرده و دیگر وسایل منزل دارای هماهنگی باشد. اگر قرار است مبل ال را در وسط سالن نشیمن قرار دهید از رنگ متضاد با دیوارها استفاده کنید تا این بخش از منزل به نقطه کانونی دکوراسیون داخلی شما تبدیل شود.



:: برچسب‌ها: مبل شویی , قالیشویی , قالیشویی تهران , مبل ال ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

معمولا فرش و ریشه آن پس از شستشو در منزل به دلایلی نظیر ماندن آب چرک و آلوده در ریشه‌ها یا استفاده از شوینده‌های نامناسب زرد می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از بروز این مشکل سپردن شستشوی فرش به خدمات قالیشویی است اما راه‌های خانگی برای از بین بردن زردی فرش پس از شستشو نیز وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.
شستشوی نادرست و خشک نشدن کامل آن باعث زردی، بوی نامطبوع و حتی شکستگی فرش می‌شود. زردی فرش معمولا در مرحله پایانی شستشو اتفاق می‌افتد. اگر پس از پایان شستشو آب و آلودگی‌ها به طور کامل به وسیله تی یا پارو از داخل فرش تخلیه نشود، لکه‌های زرد روی فرش و ریشه‌ها ایجاد می‌کند.
یکی از مزیت‌های شستشوی فرش در قالیشویی مرحله خشک کردن آن است که به وسیله خشک‌کن‌های صنعتی انجام می‌شود. در این خشک‌کن‌ها که با سرعت و دور بالا می‌چرخند، آب و رطوبت فرش کاملا گرفته شده و مانع از زرد شدن فرش می‌شود.

از بین بردن زردی فرش پس از شستشو

راه‌های پیشگیری از زرد شدن فرش پس از شستشو

قبل از شستشوی فرش حتما آن را جاروبرقی بکشید تا گردوغبار از بین برود. وجود گردوغبار باعث می‌شود فرش پس از شستشو زرد شود.
برای جلوگیری از زرد شدن فرش پس از شستشو، باید در زمان آبکشی چند بار تمام سطح فرش را پارو بکشید تا مطمئن شوید تمام آب کثیف از تاروپود فرش خارج شده است. به ریشه‌ها نیز دقت کنید زیرا تمام آب آلوده به سمت ریشه‌های فرش رفته و در آن جذب می‌شود.
فرش را روی سطحی که کمی شیب‌دار دارد بشویید که آب به راحتی از فرش خارج شود. از سمتی که فرش را آبکشی می‌کنید آن را رول کنید و آن را به صورت ایستاده به مدت دو تا سه ساعت قرار دهید تا آب اضافی خارج شود سپس آن را در معرض جریان هوا پهن کنید تا کاملا خشک شود.
هیچگاه از شوینده‌های قوی و اسیدی برای شستشوی فرش استفاده نکنید. این شوینده ضمن آسیب به بافت فرش و از بین بردن جلوه آن باعث زرد شدن فرش می‌شوند.
فرش باید پس از شستشو به خوبی خشک شود. فرش را در جایی قرار دهید که کاملا در معرض هوا باشد. ماندن نم و رطوبت در فرش باعث زرد شدن آن می‌شود.

راه‌های از بین بردن زردی فرش پس از شستشو

با استفاده از محلول آب، نمک و سرکه به راحتی لکه‎‌های زرد روی فرش را از بین ببرید. پارچه نخی تمیز یا اسفنجی را به این محلول آغشته کنید و آن را روی لکه‌های زرد بکشید. توجه داشته باشید که پارچه فقط باید نمناک باشد و به هیچ وجه خیس نباشد.
محلول آب، سرکه و جوش شیرین نیز ترکیب قوی و موثری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به وسیله آن لکه‌های زرد فرش را از بین ببرید.
در روشی دیگر مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با استفاده از اسفنج مقداری از این محلول را روی لکه‌های زرد بکشید تا لکه‌ها از بین برود. شاید لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید.
استفاده از صابون نیز ممکن است نتیجه بسیار خوبی داشته باشد. صابون را با کمی آب مخلوط کنید و کف حاصل از آن را با یک پارچه تمیز یا یک اسفنج روی لکه زرد بکشید تا تمیز شود. اگر ریشه فرش زرد شده می‌توانید آن را خیس کرده و صابون را روی آن بکشید و به آرامی آبکشی کنید تا تمیز شود. سپس ریشه‌ها را حتما با حوله خشک کنید.
در نهایت اگر زردی فرش و ریشه‌هایش زیاد است چاره‌ای ندارید جز اینکه فرش را مجددا بشویید. ولی این بار بهتر است شستشو را به خدمات فرش شویی و قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران بسپارید تا کاملا از شر لکه‎‌های زرد خلاص شوید.



:: برچسب‌ها: قالیشویی , قالیشویی تهران , بهترین قالیشویی , شستشوی فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

به وجود آمدن لکه‌ها روی فرش اجتناب‌ناپذیر است. برای اینکه فرش عمر مفید بیشتری داشته باشد بهتر است به محض ایجاد لکه، آن را تمیز کنید. در صورتی که لکه‌ها کهنه شود باید شستشوی فرش به طور کامل انجام شود. بدیهی است که شستشوی زیاد باعث از بین رفتن کیفیت و جلوه اولیه فرش می‌شود. در این مقاله تمیز کردن لکه های مختلف از روی فرش با روش های خانگی را مرور می‌کنیم تا در صورت مواجهه با هر نوع لکه روی فرش بتوانید فورا آن را تمیز کنید. و یا آن را به بهترین قالیشویی تهران قالیشویی عابدینی بسپارید. 

تمیز کردن لکه های مختلف از روی فرش

تمیز کردن لکه چای و قهوه

پس از ریخته شدن چای یا قهوه فورا آن را به کمک یک قاشق از سطح فرش جمع کنید سپس مقداری آب را با سرکه سفید مخلوط کنید و با یک پارچه تمیز محل لکه را به این محلول آغشته کنید و به کمک پارچه لکه را پاک کنید.
استفاده از نمک و یا ماست روی لکه‌ای که با چای و قهوه ایجاد شده تا حد زیادی موثر است و آن را از بین می‌برد. اگر این روش‌ها موثر نبود از شامپو فرش استفاده کنید. مقداری شامپو را در کمی آب حل کنید و کف حاصل از آن را با یک اسفنج یا پارچه روی لکه بمالید تا کاملا تمیز شود.

تمیز کردن لکه شربت و نوشابه

ابتدا شربت را به کمک یک قاشق فورا از سطح فرش جمع کنید. یک پارچه نم‌دار را روی لکه چند بار بکشید. معمولا با تکرار این عمل لکه شربت پاک می‌شود اما اگر شربت غلیظ باشد لکه سخت‌تر تمیز خواهد شد. برای این منظور شاید لازم باشد از مخلوط الکل و سرکه به نسبت مساوی استفاده کنید.
ایجاد لکه نوشابه روی فرش بسیار متداول است. برای پاک کردن لکه نوشابه ابتدا یک دستمال مرطوب را روی لکه قرار دهید تا کمی مرطوب شود. سپس مقداری مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کنید و آن را روی محل لکه اسپری کنید. حالا به کمک دستمال لکه را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه چربی و روغن

برای تمیز کردن لکه های مختلف از روی فرش ابتدا باید بدانیم لکه مورد نظر از چه ماده‌ای ایجاد شده است. میزان سرسختی لکه‌ها متفاوت هستند. لکه چربی لکه سمجی است که پاک کردن آن حوصله بیشتری می‌طلبد. سعی کنید به محض ایجاد لکه روغن یا چربی فورا به تمیز کردن آن اقدام کنید زیرا در صورت کهنه شدن لکه، تمیز کردن آن بسیار سخت‌تر خواهد بود.
برای پاک کردن لکه چربی چندین روش وجود دارد. ابتدا یک حوله کاغذی را روی لکه روغن قرار دهید و کمی فشار دهید تا روغن اضافی جذب شود. دقت کنید لکه را پخش نکنید. حالا کمی مایع ظرفشویی را در مقداری آب گرم حل کنید و کف حاصل از آن را در محل لکه قرار دهید و به کمک یه اسفنج یا مسواک لکه را تمیز کنید. ممکن است نیاز باشد چند بار این عمل را تکرار کنید.
یکی از موادی که برای پاک کردن لکه چربی به کار برده می‌شود پراکسید هیدروژن است. برای استفاده از این ماده یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با یک لیتر آب ولرم مخلوط کنید و لکه را با این محلول تمیز کنید. به این نکته توجه داشته باشید این محلول مدت زیادی روی سطح فرش نماند و بلافاصله محل لکه با آب ولرم تمیز شود.
سرکه یکی دیگر از موادی است که برای از بین بردن لکه چربی از آن استفاده می‌شود. در این روش ابتدا کمی سرکه سفید را با تکه‌ای پارچه به محل لکه بمالید سپس محل لکه را با کف صابون تمیز کنید.

تمیز کردن لکه خون

اگر برای از بین بردن لکه خون ایجاد شده روی فرش سریع اقدام کنید به راحتی پاک خواهد شد. اما هر چه لکه کهنه‌تر شود پاک کردن آن سخت‌تر خواهد بود. در صورت تازه بودن لکه خون یک پارچه تمیز نخی روی آن قرار دهید تا خون را به خود جذب کند. سپس با یک پارچه نم‌دار محل لکه را تمیز کنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا کاملا تمیز شود.
برای نتیجه بهتر می‌توانید محل لکه را با کف صابون یا کف مایع ظرفشویی تمیز کنید. سپس با یک دستمال نخی محل لکه را خشک کنید.



:: برچسب‌ها: قالیشویی , شستشوی فرش , فرش , لکه فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1398 | نظرات ()