نوشته شده توسط : عابد
اگر به دکوراسیون داخلی کلاسیک انگلیسی علاقه‌مند باشید حتما با مبلمان چستر فیلد آشنا هستید. مبل چستر فیلد یکی از طرح‌های شاخص و پرطرفدار مبلمان در تمام جهان است که در طول سال‌ها با تنوع در مدل و پارچه نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این مبلمان محبوبیت خود را همچنان پس از چندین دهه حفظ کرده و به فضاهای مختلفی نظیر منزل، هتل، رستوران، دفتر کار و… زیبایی دوچندانی می‌بخشد.
مبل چستر فیلد ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که توانسته همچنان جایگاه خود را در بازار متنوع مبلمان و دکوراسیون داخلی حفظ کند. پشتی کوتاه و راحت، لمسه‌هایی که دکمه‌دوزی شده و دسته‌های رول شده از مهم‌ترین ویژگی‌های چستر است که افراد را به خریداری آن ترغیب می‌کند. برای شست‌وشوی مبل‌های چستر، هم می‌توان شخصا در منزل اقدام کرد و هم از خدمات مبل شویی در محل بهره‌مند شد.
شاید برایتان جالب باشد که مبل چستر فیلد را لرد فیلیپ استن هوپ نویسنده و سیاست‌مدار مشهور انگلیسی در قرن هجدهم طراحی کرده است. او تلاش کرده مبلمانی طراحی کند که در عین کلاسیک بودن احساس راحتی نیز برای افراد به همراه داشته باشد.
مبلمان چستر فیلد

در زمان‌های گذشته تنها خانواده‌های سلطنتی و ثروتمندان و نجیب‌زادگان مبل‌های چستر فیلد را در اختیار داشتند. در آن زمان برای ساخت این مبل‌ها بیشتر از پارچه‌های مخمل تیره و چرم استفاده می‌شد که حالت کلاسیک بودن آن را بیشتر جلوه می‌داد.
در حال حاضر مبل چستر فیلد متقاضی زیادی دارد زیرا با تنوع در پارچه و مدل می‌توان آن را در هر فضایی قرار داد. با تنوعی که در بازار پارچه‌های مبل شاهد هستیم از انواع پارچه نظیر کتان نیز برای مبلمان چستر استفاده می‌شود. این مبلمان به راحتی با طراحی دکوراسیون مدرن نیز قابل ست کردن است.

 

” مبل شویی در منزل یکی از خدمات فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران است که شستشوی مبل شما را در منزل با دستگاه های مدرن انجام میدهد “

نکاتی برای چیدمان بهتر مبلمان چستر فیلد

قرار دادن مبلمان چستر در نقطه کانونی فضای منزل: مبلمان را در بهترین نقطه منزل قرار دهید که لمسه‌های دکمه‌دار مبلمان به خوبی دیده شود. اگر قرار است مبلمان چستر را در بخش پذیرایی قرار دهید می‌توانید دکمه‌ها را به صورت کریستالی انتخاب کنید تا جلوه بیشتری به مبلمان ببخشد.
مبلمان را طوری بچینید که فضای خوبی برای گفت‌وگو فراهم شود و افراد در هنگام گپ‌‌وگفت فضایی راحت و صمیمی را تجربه کنند. با قرار دادن یک میز روبه‌روی کاناپه و گذاشتن گلدان، مجسمه، شمع و… روی آن فضای نشیمن را کامل کنید.
استفاده از کوسن برای زیباتر شدن مبلمان چستر: کوسن‌ها علاوه بر ایجاد راحتی به زیبایی مبلمان می‌افزایند. برای انتخاب طرح و رنگ کوسن باید به نوع پارچه مبل توجه کنید. اگر مبلمان شما ساده است می‌توانید از کوسن‌های طرح‌دار شامل طرح راه‌راه یا گل‌دار استفاده کنید. اما اگر پارچه مبلمان طرح‌دار است حتما از کوسن با پارچه ساده استفاده کنید.
اندازه کوسن‌ها را می‌توان به یک اندازه انتخاب نکرد بلکه آنها را در اندازه‌های متفاوت تهیه کنید البته این انتخاب در صورتی زیباست که طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما به صورت مدرن انجام شده باشد.
نکته دیگر در چینش کوسن‌ها روی مبلمان، توجه به تعداد آنهاست. تعداد کوسن‌ها نباید به قدری زیاد باشد که طرح مبلمان را بپوشاند زیرا در این صورت جلوه زیبایی نخواهد داشت.
انتخاب رنگ کوسن یکی دیگر از نکات مهم برای زیباتر به نظر رسیدن مبل‌های چستر فیلد محسوب می‌شود. اگر رنگ مبل‌ها تیره است از کوسن‌هایی با رنگ روشن و شاد استفاده کنید و برعکس اگر پارچه زمینه مبلمان را روشن انتخاب کرده‌اید جسارت به خرج دهید و رنگ کوسن‌ها را طوری انتخاب کنید که پارادوکس ایجاد کند.
به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی، هماهنگی اجزا بسیار اهمیت دارد. رنگ و طرح مبلمان بر اساس نوع طراحی که می‌تواند کلاسیک یا مدرن باشد، باید با فرش، پرده، دکوری‌ها و… دارای هارمونی باشد. اگر مبلمان چستر فیلد را برای منزل خود انتخاب کردید با استفاده از تابلوها، آباژورهای پایه‌بلند، کتابخانه و مجسمه‌های مدرن، زیبایی منحصربه‌فردی را به منزلتان ببخشید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

این روزها میز و صندلی ناهارخوری در اکثر منازل جزیی ثابت از دکوراسیون داخلی است. صرف غذا روی میز ناهارخوری راحت تر است و پذیرایی از مهمانان نیز با داشتن میز ناهارخوری زحمت کمتری به میزبان می‌دهد. طبیعی است که پس از مدتی استفاده از صندلی‌ها، پارچه آن لک شود یا چوب حاشیه آن کثیف شود. در این مقاله راهکارهایی برای تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری ارائه می‌کنیم.
صندلی‌های میز ناهارخوری با روکش پارچه‌ای خیلی زودتر از مبلمان کثیف می‌شوند. احتمال ایجاد لکه‌های غذا و نوشیدنی روی آن به دلیل صرف غذا بسیار بیشتر است. مخصوصا اگر فرزندان کوچک در منزل حضور داشته باشند یا همیشه میزبان مهمانان زیادی باشید. بنابراین به طور مرتب باید آنها را تمیز کنید تا لکه‌ها کهنه نشوند. در صورت کهنگی بیش از حد لکه‌ها شاید لازم باشد از خدمات مبل شویی در محل استفاده کنید.
برای تمیز کردن لکه‌ها از روی پارچه صندلی اول باید جنس آن را بشناسید تا ماده شوینده را متناسب با آن انتخاب کنید. اگر ماده شوینده با پارچه سازگار نباشد آسیب جدی به آن وارد کرده و زیبایی ظاهری صندلی را از بین می‌برد. بسیاری از صندلی‌ها و مبلمان‌ها دارای برچسب مخصوصی هستند که راهنمایی برای نحوه شستشو روی آنها ارائه شده است.

 تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری


اگر صندلی فاقد این برچسب بود بهتر است مقداری از محلول شوینده را روی بخش کوچکی از پارچه صندلی که در معرض دید نیست امتحان کنید تا از آسیب نرساندن آن به پارچه مطمئن شوید.
فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی فرش و خشکشویی و شستشوی مبل را با استفاده از دستگاه های مدرن و مکانیزه برای شهروندان تهرانی و استان البرز انجام میدهد.

مراحل تمیز کردن صندلی‌های میز ناهارخوری

بهتر است پیش از اقدام برای از بین بردن لکه‌ها، سطح صندلی‌ها را با جاروبرقی کاملا جارو بکشید تا ذرات گردوخاک از روی آن کاملا پاک شود. از سری مخصوص استفاده کنید تا گردوخاک تمام سطح و درزهای صندلی گرفته شود. با این کار لکه‌ها نیز بهتر خود را نشان می‌دهند و در مرحله بعد می‌توانید کاملا آنها را تمیز کنید.
به طور کلی اگر هفته‌ای یک‌بار سطح مبلمان و صندلی‌های میز ناهارخوری را تمیز کنید و ذرات گردوغبار را به کمک جاروبرقی از بین ببرید باعث می‌شود عمر مبلمان شما بیشتر شده و جلوه خود را از دست ندهد.
حالا نوبت به تمیز کردن لکه‌ها رسیده است. برای تمیز کردن لکه‌ها از روی پارچه بهتر است کمی از مواد شوینده مخصوص مبلمان را در مقداری آب مخلوط کنید و سپس با یک اسفنج یا پارچه مقداری از محلول را روی لکه بمالید تا از بین برود.
اگر لکه ایجادشده لکه قهوه یا چای باشد می‌توان از مخلوط سرکه سفید و آب هم برای تمیز کردن آنها استفاده کرد. اگر اثر لکه هنوز بر روی پارچه باقی مانده کمی ماست روی آن بریزید و بگذارید مدتی در این حال بماند، سپس آن را تمیز کرده و با محلول پاک‌کننده مجددا محل لکه را تمیز کنید.
لکه چربی لکه سمجی است که معمولا هنگام صرف غذا در اثر ریختن غذا یا دست‌های چرب کودکان روی صندلی میزناهارخوری ایجاد می‌شود. برای از بین بردن لکه‌های چربی می‌توانید کمی مایع ظرفشویی را در آب رقیق کنید و کف حاصل از آن را با یک اسفنج یا پارچه روی لکه قرار دهید و آن را پاک کنید.
اما اگر خواستید از مواد طبیعی برای پاک کردن لکه‌های چربی استفاده کنید مخلوط نمک و الکل سفید را امتحان کنید. مقداری نمک را در الکل مخلوط کنید و آن را با اسفنج روی لکه مورد نظر بمالید تا کاملا تمیز شود. اگر رد الکل روی پارچه باقی ماند با یک پارچه تمیز مرطوب آن را مجددا پاک کنید.
سرسخت‌ترین لکه‌های روغن را می‌توان با استفاده از نوشابه و پودر ماشین لباس‌شویی از بین برد. برای این کار ابتدا با تکه‌ای پارچه که به مقداری نوشابه آغشته شده روی لکه چند ضربه بزنید تا لکه با نوشابه خیس شود. سپس کمی پودر ماشین‌لباس‌شویی را در آب ریخته و با کف حاصل از آن لکه را تمیز کنید. در این مرحله با یک دستمال تمیز مرطوب کف روی پارچه را نیز تمیز کنید. دیگر اثری از لکه باقی نمانده است.

تمیز کردن چوب میز و صندلی ناهار خوری

در تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری اغلب صندلی‌ها بیشتر کثیف می‌شوند اما ممکن است لکه‌های خاصی نیز روی میز ایجاد شود. برای تمیز کردن سطح میز چوبی و قاب چوبی صندلی‌ها از پارچه مرطوب استفاده کنید. اگر چوب میز یا صندلی‌ها طرح‌دار است از یک مسواک کمک بگیرید و گردوخاک درون درزها را به وسیله آن تمیز کنید. اگر لکه‌های چربی روی چوب ایجاد شده می‌توانید کمی مایع ظرفشویی را در آب مخلوط کنید و به وسیله آن لکه‌ها را پاک کنید. سپس محل لکه را حتما با دستمال فورا خشک کنید زیرا رطوبت به چوب آسیب می‌زند



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

فرش به دلایل مختلفی همچون وجود نم و رطوبت، حیوانات خانگی، ریختن غذا و… ممکن است بوی بد و نامطبوعی بدهد. برای از بین بردن بوی بد فرش روش‌هایی وجود دارد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.
ممکن است بوی نامطبوع فرش به دلیل شستشوی نامناسب فرش باشد. اگر در شستشوی فرش مواد شوینده به خوبی از فرش پاک نشوند یا فرش به خوبی خشک نشده باشد وجود نم در فرش باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع خواهد شد.
در کارخانه‌های قالیشویی فرش با فشار زیاد آب شسته می‌شود و کف حاصل از مواد شوینده کاملا از آن خارج می‌شود. سپس فرش در دستگاه خشک‌کن ویژه قرار داده می‌شود و به طور کامل آبگیری می‌شود. اگر در این مرحله فرش به خوبی خشک نشود و نم داخل آن باقی بماند پس از گسترده شدن در منزل بوی نامطبوع آن در فضا پخش می‌شود.
برای از بین بردن بوی نم که پس از شستشو یا به دلیل ریختن آب و مایعات روی فرش ایجاد شده است اگر برایتان مقدور است فرش را در محل تابش آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک شود. اما اگر فضای کافی را برای این کار ندارید پنجره‌ها را باز کنید و فرش را در معرض جریان هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود و بوی نم از بین برود.فرش شویی عابدینی ، بهترین قالیشویی تهران با داشتن دستگاه های مدرن و مجهز، شستشوی فرش را به صورت تخصصی انجام داده و با استفاده از دستگاه های خشک‌کن مانع از ایجاد بوی بد و نامطبوع در فرش‌های شما می‌شود.

رفع بوی بد فرش

معجزه جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد در دسترس در هر خانه‌ای است که برای نظافت به کار می‌رود. جوش شیرین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش است. مقداری جوش شیرین روی آن قسمت از فرش که بوی بدی می‌دهد بریزید و اجازه دهید چند ساعت روی فرش باقی بماند، سپس فرش را جارو بکشید. بهتر است جوش شیرین یک شبانه‌روز روی فرش بماند و سپس پاک شود. پس از آن مقداری سرکه سفید را در یک لیوان آب بریزید و این محلول را روی قسمت مورد نظر از فرش اسپری کنید و با یک دستمال خشک نخی تمیز آن را خشک کنید. با این کار بوی نامطبوع فرش از بین خواهد رفت.
در روش دیگر می‌توانید جوش شیرین را با پودر گیاهان خوشبویی مثل اسطوخودوس، رز، صندل و یاسمین مخلوط کنید و این پودر را روی محل مورد نظر بریزید و اجازه دهید چند ساعت بر روی فرش باقی بماند، سپس با جارو برقی فرش را تمیز کنید. جوش شیرین بوی بد فرش را از بین می‌برد و گیاهان معطر باعث خوشبو شدن فرش خواهد شد.
با استفاده از بوراکس که نوعی نمک قلیایی است هم می‌توان بوی نامطبوع فرش را از بین برد. بوراکس به عنوان تمیزکننده خانگی در فروشگاه‌های بهداشتی در دسترس است و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. مقداری از پودر بوراکس را روی محل مورد نظر بپاشید و اجازه دهید سی دقیقه روی فرش بماند سپس آن را با دقت جاروبرقی بکشید تا کاملا از روی فرش تمیز شود.

استفاده از روغن فرار برای رفع بوی بد فرش

بعضی افراد از روغن‌های فرار برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش استفاده می‌کنند. روغن‌های فرار خیلی زود خشک می‌شوند و از خود لکه‌ای به جای نمی‌گذارند. اگر دوست دارید فرش شما معطر شود می‌توانید روغن‌های فرار با عطر اسطوخودوس، رز، صندل، سدر، نعناع هندی و یاسمین را به کار ببرید. اگر عطر مرکباتی مثل لیمو و پرتقال را ترجیح می‌دهید روغن‌هایی با این رایحه خریداری کنید.
برای استفاده از روغن فرار حدود پانزده تا بیست قطره از آن را با مقداری جوش شیرین مخلوط کنید و سپس مخلوط به‌دست‌آمده را روی آن قسمتی از فرش که بوی بدی می‌دهد قرار دهید و چند ساعت صبر کنید تا بوی نامطبوع کاملا از بین برود. گاهی لازم است به مدت 24 ساعت این مخلوط روی فرش بماند تا نتیجه بهتری حاصل شود.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آبان 1398 | نظرات ()