نوشته شده توسط : عابد

بهترین زمان برای پاک کردن لکه‌های فرش در اسرع وقت قبل از اینکه فرصتی برای فرو رفتن در فرش داشته باشد، است. مطمئنا گاهی اوقات این امکان وجود ندارد، شاید هنگامی که به خانه می‌رسید متوجه شوید که حیوان خانگی شما به طور تصادفی به یک ظرف برخورد کرده و محتویات آن را بر روی فرش ریخته است یا لکه‌ای را پس از مدتی طولانی بعد از اینکه مهمان‌ها خانه شما را ترک کردند، پیدا کرده‌اید. در هر صورت نگران نباشید اگرچه ممکن است پاک کردن لکه‌ای که تازه نیست کمی سخت‌تر باشد اما همچنان این امکان وجود دارد. حتی اگر نتوانستید لکه‌های فرش‌تان را از بین ببرید شستشوی فرش خود را به قالیشویی عابدینی بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهد.

 

شستشوی فرش

چگونه لکه‌های فرش را تمیز  کنید

جذب کردن لکه از روی فرش

ابتدا، هر ماده جامدی را که بر روی فرش قرار دارد را بردارید. سپس، با استفاده از یک حوله سفید و یا دستمال کاغذی، تا آنجا که می‌توانید لکه‌ها را بسابید. حوله را روی لکه قرار دهید و فشار دهید تا حد امکان آن را جذب کند. هنگامی که حوله اشباع شد، به یک نقطه تمیز دیگر بر روی حوله بروید و سپس این کار را تکرار کنید. این روند را تا زمانی که انتقال لکه به حوله صورت نگرفته باشد (به تعبیر دیگر هنگامی که دیگر نمیتوانید هیچ ردی از لکه بر روی حوله را ببینید) تکرار کنید.

شستن

قبل از استفاده از یک محلول تمیز کننده، ابتدا مقدار کمی (بسته به اندازه لکه‌ها، اما احتمالا بیش از 4/1 فنجان) آب گرم در این منطقه بریزید. این کمک خواهد کرد که بخشی از لکه خارج شود، به خصوص مدت زمان زیادی از ایجاد آن گذشته باشد؛ با توجه به ماهیت لکه و نوع فرش، این ممکن است همه چیزی باشد که به آن نیاز دارید. این آب را با استفاده از یک حوله سفید یا دستمال کاغذی به اندازه‌ای استخراج کنید تا دیگر چیزی جذب حوله نشود. اگر لکه‌های فرش همچنان باقی بماند، مراحل زیر را دنبال کنید.

مخلوط کردن با مایع ظرفشویی

یک لیوان آب گرم را با 2-3 قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید. مقدار بیشتری از مایع ظرفشویی به آن اضافه نکنید! اضافه کردن بیش از حد باعث خواهد شد یک لکه اضافی بر روی فرش شما ایجاد شود. ظرف مایع ظرفشویی را درون لیوان آب گرم قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا فقط یک قطره از آن بیرون بیاید. این کار را فقط یک یا دو بار تکرار کنید.
بسیار مهم است که از مایع ظرفشویی بی‌رنگ استفاده کنید. هر گونه افزودنی‌های رنگی می‌تواند به طور بالقوه لکه‌هایی را بر روی فرش شما ایجاد کند. از هر برند تجاری می‌توانید استفاده کنید، تنها کافی است توجه داشته باشید که مایع آن بی‌رنگ باشد.

تمیز کردن لکه

یک حوله سفید تمیز یا دستمال کاغذی را درون مخلوط فرو ببرید و به آرامی بر روی لکه‌های فرش بمالید. از بیرون لکه شروع کرده و به سمت داخل حرکت کنید تا از پخش شدن لکه‌ها جلوگیری کنید.
با اعمال یک فشار ملایم لکه‌های رنگی را تمیز کنید، اما آنها را با فشار تمیز نکنید. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که با فشار آن را بمالید، اما این امر به طور جدی می‌تواند به فرش شما آسیب برساند. اعمال فشار ممکن است باعث از بین رفتن الیاف فرش شما شود. در هر دو نوع فرش‌های دست بافت و ماشین بافت، این کار می‌تواند جلوه‌ای فرسوده به فرش شما دهد که حتی ممکن است بدتر از حالتی باشد که لکه بر روی آن وجود داشت. به همین دلیل، از قلم مو یا برس برای تمیز کردن فرش استفاده نکنید.
حوله را با دقت و به آرامی بر روی لکه حرکت دهید. اگر متوجه شدید که قادر به رسیدن به عمیق‌ترین قسمت فرش نیستید، از انگشتان خود برای تمیز کردن الیاف‌ها و پوشش آنها با استفاده از محلول تمیز کننده استفاده کنید.
هنگامی که این مراحل را انجام دادید، از یک حوله سفید خشک یا دستمال کاغذی استفاده کنید تا حداکثر محلول تمیز کننده را پاک کنید.

شستن مجدد

تمیزکاری خود را با ریختن مقداری آب خنک برای تمیز کردن مایع شوینده (تقریبا 4/1 فنجان) خاتمه دهید. دوباره این آب را تا زمانی که فرش خشک شود، با روش ذکر شده در بالا جذب کنید.
اگر لکه دوباره ظاهر شود، ممکن است بیشتر و عمیق‌تر در فرش شما نفوذ کرده باشد و موجب فرسودگی آن شود. در صورت لزوم، این روش تمیزکاری را دوباره تکرار کنید.

محصولات تمیزکاری موضعی

گاهی اوقات، بر خلاف تلاش‌های ما، تمیز کردن لکه‌های فرش به طور کامل نیازمند یک محصول تمیز کننده قوی‌تر باشد. از محصولات استاندارد و به مقدار کم استفاده کنید تا به فرش آسیب نرسد.

” کارخانه فرش شویی عابدینی به‌عنوان بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی فرش درکوتاهترین زمان و با کیفیت عالی برای شما شهروندان تهرانی انجام می‌دهد “



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

در ادامه مطلب قبل در این مقاله هم، در مورد تمیزکاری فرش نکاتی را ذکر خواهیم کرد و موارد مختلف را بررسی کرده و راه‌های برطرف کردن لکه‌های فرش را ذکر خواهیم کرد.

تمیز کردن فرش و روش‌های مختلف

6. موم گرم

شمع‌های سوخته در خانه می‌توانند بر روی قالیچه ریخته و سریعا خشک شوند و در آن مدفون باقی بمانند. متخصصان توصیه می‌کنند که برای پاک کردن بهتر است آن را دوباره گرم کنید. یک پارچه سفید بر روی اتوی خود قرار دهید، سپس اتوی برقی را بر روی موم قرار داده تا آن را مجددا گرم کنید. در نهایت، موم را با یک چاقوی کره خوری از فرش جدا کنید.
هنگامی که شما این کار را انجام دادید، یک دستمال کاغذی را بر روی سطح قرار داده و سپس اتوی را بر روی دستمال قرار دهید. موم ذوب شده و به دستمال کاغذی می‌چسبد و پس از چندین بار تکرار این عملیات، می‌توانید آن را به طور کامل پاک کنید و نیازی به شستشوی فرش نخواهید داشت.
نکته مهم: از این روش بیش از 30 ثانیه استفاده نکنید چرا که خطر سوختن فرش شما را تهدید خواهد کرد. مطمئن شوید که از یک پارچه یا حوله سفید استفاده کنید زیرا پارچه‌های رنگی می‌توانند هنگام گرم شدن رنگ را بر روی فرش شما منتقل کنند، مخصوصا اگر فرشی که شما دارید، دارای یک رنگ روشن باشد.

7. هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

تنها چند مورد از لکه‌ها بر روی فرش به اندازه خون آشکار هستند. اما اگر انگشت خود را ببرید و چند قطره بر روی فرش شما بیفتد به این معنا نیست که فرش شما به طور کامل خراب شده است.
هیدروژن پراکسید می‌تواند در عرض یک روز لکه‌های خون را از فرش شما پاک کند. ابتدا خون خشک شده را با آب مخلوط با مواد شوینده ملایم خیس کنید. سپس به اندازه‌ای که می‌توانید خون را از الیاف آن جدا کنید. برای پاک کردن مقادیر باقی مانده، هیدروژن پراکسید را مستقیما بر روی لکه اعمال کنید. محلول بلافاصله پس از تماس با خون در صورت وجود خون کف خواهد کرد، بنابراین تعجب نکنید. سپس پودر هیدروژن پراکسید را با یک حوله تمیز کنید تا فرش به طور کامل خشک شود.

8. فضولات حیوانات خانگی را به صورت ارگانیک تمیز کنید

حتی حیوانات خانگی آموزش دیده نیز ممکن است به طور تصادفی بر روی فرش فضولات خود را رها کنند. افراد شوینده‌های ارگانیک را ترجیح می‌دهد، که می‌تواند به جای مواد شیمیایی استفاده شده و قیمتی پایین برای یک بطری اسپری داشته باشد. ماده تمیز کننده را بر روی لکه اسپری کنید. استفاده از روش‌های سابیدن ممکن است ضروری باشد. سپس تمیزکننده را با یک پارچه یا حوله پاک کنید. Eco-Spot و تمیزکننده‌های مشابه نیز می‌توانند برای پاک کردن سایر انواع لکه‌ها از جمله قهوه و سس استفاده شوند.

9. آب نبات شکسته

اگر شما در خانه بچه داشته باشید، این یک مسئله عادی است که آب نبات خرد شده را بر روی فرش خود مشاهده کنید. سعی کنید آن را با یک برس نقطه‌ای یا یک چاقوی کره خوری از روی آن بردارید. سپس، با استفاده از یک اسفنج، آب را با یک صابون ملایم مخلوط کنید. مهم است که تمام مواد قندی را از منطقه لکه بر روی فرش پاک کنید. عدم انجام این کار باعث می‌شود که این منطقه به راحتی خاک و گرد و غبار را به خود جذب کند. هنگامی که آب نبات را برداشتید، منطقه را با یک پارچه یا حوله خشک کنید.

10. پاک کردن عمیق به طور منظم

تمیز کردن فرش برای حفظ جلوه تازه و جدید آن ضروری است. تمیزکاری بخار شامل استفاده از یک محلول تمیزکننده تحت فشار از طریق تزریق عمیق آن با استفاده از نازل‌های جت آب جوش است. سپس دستگاه محلول را همراه با خاک و گرد و غبار از فرش استخراج می‌کند.
آب در تمام سطوح الیاف نفوذ می‌کند و ذرات خاک گیر افتاده در آن را جدا می‌کند که در نهایت باعث پاکسازی روغن‌ها و رسوبات روغن درون الیاف شده و فرش شما را از هر زمان دیگری تمیزتر می‌کند. متخصصان توصیه می‌کنند تمیز کاری فرش به طور عمیق هر شش ماه برای یک خانواده چهار نفره انجام شود.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد

با رازهای مربوط به حفظ ظاهر فرش آشنا شوید.

با وجود تمام تلاش‌های شما در زمینه پاکیزگی، فرش شما در نهایت دچار آلودگی‌های ناشی از قطره‌ها، ریزش مواد، حوادث و موادی که در زیر کفش شما قرار دارند خواهد شد. آشنایی با نکاتی که متخصصان برای حل مشکلات مربوط به فرش استفاده می‌کنند باعث می‌شود تا جلوه آن را جدید نگه دارند، کارشناسان قالیشویی نکاتی را برای تمیز کردن و شستشوی فرش استفاده می‌کنند که آنها را برای شما در زیر خواهیم گفت.

1. لکه‌های تیره، آنها را نسابید

لکه‌ها را با یک محلول شوینده و یک پارچه تمیز، دستمال کاغذی یا اسفنج تمیز کنید. جذب و مکش نکته کلیدی است. این کار مقدار کمی از فشار را روی لکه قرار می‌دهد تا آن را تحت مکش قرار دهد. سابیدن باعث می‌شود که ذرات به درون الیاف فرش نفوذ کنند و این می‌تواند منجر به تجزیه زودرس این الیاف شود همیشه از سمت خارجی لکه‌ها به سمت داخل این کار را انجام دهید، زیرا برعکس این فرآیند می‌توانند باعث پخش شدن لکه‌ها شود.

2. فرآیند کلاب سودا

ممکن است تا به حال شنیده باشید که روش کلاب سودا برای از بین بردن لکه‌های ناشی از نوشیدنی‌های رنگی بسیار موثر است. این درست است، اما اگر از آن به درستی استفاده کنید.
منطقه را با یک پارچه آغشته به نوشابه گازدار خیس کنید. اگر کارساز نبود، یک واحد سرکه سفید را با یک واحد آب مخلوط کنید و آن را درون یک آبپاش دستی بریزید. محلول را بر روی لکه اسپری کنید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی آن باقی بماند. سپس اسفنج تمیز را بر روی محل قرار دهید تا محلول و لکه را به خود جذب کند. ممکن است مجبور شوید این روند را تکرار کنید تا لکه‌ها به طور کامل پاک شوند.
هنگامی که لکه به طور کامل از بین رفت، منطقه را با آب گرم بشویید. با دست خود الیاف‌های های فرش را در جهت طبیعی خود برس کنید. در نهایت، دستمال‌های کاغذی سفید را روی ناحیه قرار دهید و با استفاده از یک جسم سنگین مانند یک دفترچه تلفن بر روی آن فشار دهید. حوله را تا زمانی که فرش به طور کامل خشک شود بر روی محل نگه دارید که معمولا حدود یک روز خواهد بود.

3. از خمیر اصلاح ریش استفاده کنید

بهترین پاک کننده فرش برای لکه‌های عمومی کرم اصلاح ریش است. این ماده قادر است تقریبا هر نوع لکه‌ای را پاک کند. کرم اصلاح ریش را مستقیما بر روی لکه‌ها بگذارید و حدود 30 دقیقه منتظر بمانید. هنگامی که کرم اصلاح ریش در محل قرار داده شد، آن را با یک پارچه سفید خشک کنید. کار را با اسپری کردن در ناحیه لکه با استفاده از یک واحد سرکه مخلوط شده با یک واحد آب تمام کنید و سپس محلول را با یک تکه پارچه پاک کنید.

4. آدامس یخ زده

شما آدامس را به راحتی در خیابان به روی زمین می‌اندازید، اما تا زمانی که از چسبندگی آن بر روی فرش خود عذاب نکشید، متوجه نخواهید شد تا چه میزان می‌تواند آزاردهنده باشد. برای پاک کردن آن، از فریزر چند تکه یخ بردارید. برای مدت 30 ثانیه آدامس را با یخ فریز کنید. هنگامی که آدامس به طور کامل یخ زد، از یک قاشق برای بلند کردن آن استفاده کنید و رشته‌های فرش را تا آنجا که ممکن است نزدیک به آدامس برش دهید. اگر فقط یک مقدار کوچک از فرش را برش دهید، ناحیه نباید خیلی قابل توجه باشد.

5. مواد شوینده ماشین ظرفشویی برای لکه‌های روغنی

بهترین روش برای پاک کردن لکه‌های روغنی چسبنده چند قطره ماده شوینده ماشین ظرفشویی، در یک فنجان آب است. این ماده می‌تواند روغن موجود بر روی فرش را همانند روغن موجود بر روی ظروف پاک کند. محلول را در یک بطری اسپری قرار داده و آن را بر روی لکه اسپری کنید. سپس آن را خشک کنید. مجددا، ممکن است مجبور شوید چندین بار برای لکه‌های بزرگتر این کار را تکرار کنید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عابد
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد